BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAK210BHalkla İlişkiler YönetimiZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kendini ve diğer insanları tanır. Protokol kurallarını tanır. Yönetici ile çalışma ve iş toplantı kurallarını tanır. Müşteri memnuniyeti ve kurumu halka tanıtma yollarını tanır İşe motive olma ve stresten uzak durma
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Kömür
Öğrenme Çıktıları
1Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilm
2Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma
3İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma
4Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme
5Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kendini ve diğer insanları tanır. Protokol kurallarını tanır. Yönetici ile çalışma ve iş toplantı kurallarını tanır. Müşteri memnuniyeti ve kurumu halka tanıtma yollarını tanır İşe motive olma ve stresten uzak durma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sekreterlikte eğitim-öğretimin önemi, sekreter adayının yaşam felsefesi, kendini ve başkasını tanımanın önemiYokYok
2Sekreterlik mesleğinin özelliği, çeşitleri, çalışma koşullarıYokYok
3Kurum kültürü ve resmi iletişimde hiyerarşi, örgüt şemasıYokYok
4Protokol kurallarıYokYok
5Etkili ve doğru telefon kullanımıYokYok
6Beden diliYokYok
7Halkla ilişkiler ve kurumu halka tanıtma yollarıYokYok
8Ara SınavYokYok
9Yönetici sekreteri, yönetici ve yönetimYokYok
10Sekreter açısında iş toplantılarıYokYok
11İş motivasyonu, zaman yönetimi ve müşteri memnuniyetinde etkili- verimli çalışmanın önemiYokYok
12İş motivasyonu, zaman yönetimi ve müşteri memnuniyetinde etkili- verimli çalışmanın önemiYokYok
13Sekreter açısından sağlık kurumlarının özelliği, sorunları ve politikalarıYokYok
14Çalışma hayatında stres ve baş etme yöntemleriYokYok
15Çalışma hayatında stres ve baş etme yöntemleriYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Halkla İlişkiler ve İletişim- Fatma Geçikli
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8540
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12241112322
ÖÇ22132121311
ÖÇ32242212421
ÖÇ42242212421
ÖÇ52231111422
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek