|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAK208B | Tıbbi Dokümantasyon | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Tıbbi Kayıtlara ilişkin temel kavramlar bilgisi,Tıbbi dökümantasyonun tarihçesini kavrayabilme,Tıbbi dokümantasyon konusunda yapılan uluslar arası ve çalışmalara ilişkin, bilgisi,Türkiye’de sağlık kayıtları ile ilgili yapılan çalışmalara ilişkin bilgisi,Hasta dosyalarının önemi kavrayabilme,Hasta dosyalarının başlıca kullanıcıları ve kullanım alanları bilgisi,Hasta dosyalarının kapsamı, düzenlenmesini kavrayabilme,Hasta dosyalarını oluşturan formları kavrayabilme,Tıbbi dokümanların hazırlanmasında ve kullanımında sorumlulukları kavrayabilme,Hasta dosyalarının gizliliği ve mülkiyeti, saklanma sürelerini kavrayabilme,Hasta dosyaları arşivinin özelliklerini kavrayabilme,Hasta dosyaları arşivinin bölümleri, kavrayabilme,Hasta dosyaları arşivinin fonksiyonları, temel öğeleri, bilgisi,Hasta dosyaları arşivinin kullanımı, kavrayabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Merve ÇARKIT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tıbbi dokümantasyona ilişkin genel kavramları öğrenmek | 2 | Hasta dosyalarının başlıca kullanıcıları ve kullanım alanlarını ilişkin bilgi edinmek | 3 | Tıbbi doküman ve dokümantasyonun tarihçesini ve önemini kavramak | 4 | Hasta dosyaları arşivinin özelliklerini, bölümlerini ve fonksiyonlarını öğrenmek | 5 | Hasta dosyalarının önemi kavramak | 6 | Bilgi, belge yönetimi ve bilgi ve belge hizmeti sunan kurumları tanımak | 7 | Hasta dosyalarının gizliliğine ve mülkiyetine ilişkin bilgi edinmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tıbbi Kayıtlarla ilgili temel kavramlar, Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, yapılan çalışmalar, hasta dosyalarının önemi, kullanıcıları ve kullanım alanları, kapsamı, düzenlenmesi, oluşturan formlar, gizliliği ve mülkiyeti, saklanma süreleri, arşivinin özellikleri, bölümleri, fonksiyonları, temel öğeleri, kullanımı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tıbbi Kayıtlarla ilgili temel kavramlar | | | 2 | Tıbbi dökümantasyonun tarihçesi | | | 3 | Tıbbi dokümantasyon konusunda yapılan uluslar arası çalışmalar | | | 4 | Türkiye’de sağlık kayıtları ile ilgili yapılan çalışmalar | | | 5 | Hasta dosyalarının önemi | | | 6 | Hasta dosyalarının başlıca kullanıcıları ve kullanım alanları | | | 7 | Hasta dosyalarının kapsamı, düzenlenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hasta dosyalarını oluşturan formlar Tıbbi dokümanların hazırlanmasında ve kullanımında sorumluluk | | | 10 | Hasta dosyalarının gizliliği ve mülkiyeti, saklanma süreleri | | | 11 | Hasta dosyaları arşivinin özellikleri, | | | 12 | Hasta dosyaları arşivinin bölümleri | | | 13 | Hasta dosyaları arşivinin fonksiyonları, temel öğeleri | | | 14 | Hasta dosyaları arşivinin kullanımı | | | 15 | Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Sistemleri-2 | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) 2. Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) 3. Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) 4. Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003 5. Temel arşivcilik bilgileri ve arşiv mevzuat düzenlemeleri. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Kurumlararası Arşivcilik ve dokümantasyon semineri. (Binark İ. Ankara- 1989) 6. Tıp Sekreterliği (Tengilimoğlu D, Köksal A. Ankara-2009) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 20 | 2 | 40 | Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|