BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAK205BSağlık Hizmetleri PazarlamasıZorunlu236
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri pazarlaması ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişiminin incelenmesi, sağlık hizmetleri sektörünün incelenmesi ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinde pazarlamanın gelişiminin analiz edilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Savaş KESKİN
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık hizmetleri pazarlaması ile ilgili kavramların bilinmesi
2Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi ve nedenlerinin anlaşılması
3Sağlık hizmetleri sektörü, endüstrisi ve pazarlama alanındaki düzenlemelerinin anlaşılması
4Sağlık hizmetleri pazarlamasının avantaj ve risklerinin bilinmesi
5Sağlık hizmetleri pazarlama kanalları dizaynı ve yönetiminin anlaşılması
6Sağlık hizmetlerinde fiyat stratejileri ve karar alma yöntemlerinin anlaşılması
7Türkiye'de sağlık hizmetleri pazarlamasının analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında satış kavramı, satış gücü, satış tutundurma teorisi, kişisel satış, kişisel satış faaliyetleri, kişisel satışı etkileyen faktörler, satış süreci, satışı artırma taktikleri, satış bölge planlaması, satış temsilcilerinin seçimi, satış temsilcilerinin eğitimi, satış temsilcilerinin motivasyonunu artırmaya yönelik çalışmalar, uluslararası satış yönetimi, satış yöntemleri, vücut dili, rol-playing, satış yöntemleri, teorik bilgileri toplu olarak değerlendirme, promosyonun satış üzerindeki etkileri, müşteri tutumları; kabul etme, şüphe etme, ilgisizlik, karşı çıkma, satış yöntemlerinin ilaca uygulanması, bir maddenin Sağlık Bakanlığı'ndan ilaç ruhsatı alabilmesi için geçirdiği evrim öğretilecektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının GelişimiYokYok
2Hizmet Sektörü, Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin ÖzellikleriYokYok
3Tüketici DavranışlarıYokYok
4Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama AraştırmasıYokYok
5Pazar Bölümleme, Hedef Pazar SeçimiYokYok
6Pazar Konumlandırma ve Büyüme StratejileriYokYok
7Stratejik Pazarlama PlanlamasıYokYok
8Vize SınavıYokYok
9Ürün, Ürün Geliştirme Stratejileri, Marka ve Marka YönetimiYokYok
10Fiyat ve Fiyatlandırma StratejileriYokYok
11Tutundurma ve Tutundurma PolitikalarıYokYok
12Dağıtım ve Dağıtım KanallarıYokYok
13Katılımcılar (Personel Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç YönetimiYokYok
14Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni YaklaşımlarYokYok
15Toplam Kalite Yönetimi ve Pazarlama EtiğiYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dilaver Tengilimoğlu (2020). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Siyasal Kitabevi, Ankara, Mehmet Karafakıoğlu (1998). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No : 271, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Problem Çözümü14114
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12323212321
ÖÇ23443234212
ÖÇ33322233232
ÖÇ43342211222
ÖÇ52123332221
ÖÇ62443232123
ÖÇ73242321232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek