BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAK203BSağlık İşletmelerinde Kalite YönetimiZorunlu236
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer ALTAY
Öğrenme Çıktıları
1Toplam Kalite Yönetimi felsefesini benimser.
2Kalite ile liderlik, kurum kültürü ve takım çalışması arasındaki ilişkiyi irdeler.
3Sürekli kalite iyileştirmenin sağlık hizmetlerine katkısını yorumlar.
4Kalite güvence sistemlerinin özelliklerini tartışır.
5Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini Yönetim teorileri, Kalite kavramı ve TKY, Liderlik ve yönetimsel yaklaşım, TKY felsefesi ve temel unsurları, Performans yönetimi ve mükemmellik, TKY organizasyonu, Süreç odaklılık ve süreç yönetimi, Verilerle yönetim ve problem çözme, analiz teknikleri, Kalite güvence sistemi konuları oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlık hizmetlerinde kalite kavramıYokYok
2Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirmeYokYok
3Kalite geliştirme araçlarıYokYok
4Müşteri algılarıYokYok
5Yapı, süreç ve sonuç ölçüleriYokYok
6Temel kalite iyileştirme araçlarıYokYok
7Kalite iyileştirme ekipleriYokYok
8Vize SınavıYokYok
9Temel kalite iyileştirme modelleriYokYok
10Stratejik kalite yönetimiYokYok
11Dışsal kalite iyileştirme yöntemleriYokYok
12Kalite belgelendirmeYokYok
13Sağlık Kuruluşları Sağlık Bakanlığı Kalite StandartlarıYokYok
14Sağlık Kuruluşları JCI Kalite StandartlarıYokYok
15Hastanelerde Kalite Yönetim Sistemlerinin Kurulması ve Belgelendirme, Kalite Çemberleri, Kalite DokümantasyonuYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 2.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 3. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 4. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 5.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Gözlem14114
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12432222222
ÖÇ22232222212
ÖÇ33223121222
ÖÇ42321222122
ÖÇ52233222322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek