Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAK114B | İstatistik | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Kübra Elmalı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi | 2 | İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi | 3 | Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi | 4 | Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve birbirlerine göre üstünlükleri belirlenmesi | 5 | Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstatistiğin tanımı, değişken, ana kütle, birim, birim seçimi ve veri derleme türleri | Yok | Yok | 2 | İstatistikte seriler; zaman, mekân ve dağılma serileri, birikimli seriler, bileşik seriler ve bu serilerin grafik ortamında gösterilmesi | Yok | Yok | 3 | Duyarlı ortalamalar; aritmetik ortalama, tartılı aritmetik ortalama, geometrik ortalama ve kareli ortalama | Yok | Yok | 4 | Duyarlı olmayan ortalamalar; mod ve medyan | Yok | Yok | 5 | Değişim aralığı, standart sapma, değişim katsayısı, varyans | Yok | Yok | 6 | Tahmin teorisi | Yok | Yok | 7 | Hipotez testleri anlamlılık düzeylerinin belirlenmesi | Yok | Yok | 8 | Ara sınav | Yok | Yok | 9 | Ki-kare testi | Yok | Yok | 10 | Ki-kare testi | Yok | Yok | 11 | Korelasyon analizi | Yok | Yok | 12 | Regresyon analizi | Yok | Yok | 13 | İndeksler | Yok | Yok | 14 | Ders içi örnek uygulama çalışmaları | Yok | Yok | 15 | Ders içi örnek uygulama çalışmaları | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uygulamalı İstatistik 2- Prof. Dr. Alaadin Yaşar Prof.Dr. Erkan Oktay |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|