Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EC211B | Eczane Hizmetleri İlke ve Etik Kurul | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; • Tıbbi etik ve temel kavramlar, • Değerler oluşumu ve değerler çatışması, • Hasta hakları, • Bilgilendirilmiş onam, • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerde etik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ümit KARAKAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik kavramının önemini kavrayabilmesi | 2 | Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi | 3 | Hasta haklarının önemini kavrayabilmesi | 4 | Bilgilendirilmiş onamın önemini kavrayabilmesi | 5 | Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımları açıklayabilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Tıbbi etik ve temel kavramlar • Hasta hakları • Değerler oluşumu ve değerler çatışması • Bilgilendirilmiş onam • Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı | | | 2 | Tibbi Etik ve Temel Kavramlar | | | 3 | Hasta Hakları | | | 4 | Değer oluşumu ve değer çatışmaları | | | 5 | Bilgilendirilmiş Onam | | | 6 | Genetik ve Etik | | | 7 | Organ Aktarımının Etik Boyutları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ötenazi ve Etik | | | 10 | Klinik Araştırmalarda ve Etik Sorunlar | | | 11 | Yardımcı Üreme Teknolojisi ve Etik Sorunlar | | | 12 | HIV Hastada Etik Sorunlar | | | 13 | Abortus ve Etik Sorunlar | | | 14 | Etik Vaka Örnekleri ve Tartışması | | | 15 | Dönem sonu ders değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Fry ST, ICN Hemşirelik Uygulamalarında Etik, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2000 2. Üstün Ç, “Tıp Etiği Kavramlarına Giriş”, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, İzmir 2002 3. Hatemi H, “Medikal Etik”, Yüce reklam yayım dağıtım a.ş., 1999 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 1 | 5 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|