Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ECSTJB | Staj | Zorunlu | 1 | 2 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin, okulda öğrenilen teorik ve pratik bilgilerini kliniklerde ve ambulanslarda uygulamaya geçirmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Ömer ÖZTEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | okulda öğrandiği bilgilerin uygulamasını yapabilme | 2 | İlaç çeşitlerini tanıma ve Eczaneyi tanıma | 3 | Majistral Reçeteyi okuyabilme ve Majistral İlaçlar hakkında bilgi sahibi olma | 4 | Majistral formülasyonlarına uyan ilaç çeşitleri hakkında yeterli bilgi donanımı kazanma |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ambulans ve klinik uygulama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | | 2 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | | 3 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | | 4 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | | 5 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | | 6 | Eczane ortamını tanıma, eczacı ile hasta arasındaki iletişimi gözlemleme, eczanede sunulmakta olan sağlık hizmeti hakkında değerlendirmede bulunma ve majistral formülasyonları içeren majistral reçeteleri okuyabilme ile eczacının bu formülasyonlara uyan majistral ilaç yapma usullerini gözlemleme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | var |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 9 | 20 | 180 |
Gözlem | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|