BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SM105BYabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İngilizce ve ilgili kavramlar, Temel dil bilgisi yapılarını öğrenme ve kullanma. Yazılı ve sözlü olarak başlangıç seviyesinde iletişim kurma ve bunun için gereken kelime dağarcığının oluşturulması. Konuşulan yabancı dili anlamaya çalışma. Hedef yabancı dilde temel seviyede kendini ifade edebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Muhammed ATMACA Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL Öğr. Gör. Sertakul DURĞUT
Öğrenme Çıktıları
1Dönem sonunda öğrenciler kendileri, aileleri, meslekleri ve günlük hayatları hakkında konuşabilecek
2Günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarda iletişim kurabilecek
3Kendi yetenek ve becerilerinden söz edebilecek
4Geçmişe ait durumları ve eylemleri ifade edebilecek
5Duygularını ifade edebilecek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Başlangıç düzeyinde okuma, okuduğunu anlama alıştırmaları: başlığı tahmin etme, metni tarayarak eksik cümleyi bulma, doğru- yanlış cümleler, özet cümlesi yazma, açık uçlu soruları cevaplandırma Temel yazma biçimleri konusunda bilgilendirici çalışmalar Kitaba ilişkin dinleme aktivitelerinde doğru/yanlış cümleleri bulma, çoktan seçmeli soruları yanıtlama, not alma alıştırmaları Dilbilgisi ve sözcük bilgisi çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zamirler
2Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları
3İyelik eki ‘s kullanımı
4Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.)
5Geniş Zaman (birinci bölüm)
6İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman (ikinci bölüm)
7Genel Tekrar
8Arasınav
9“Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb.
10Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those
11“Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları
12-ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular
13Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...?
14Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri
15Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Öndeş, N.S., (2007). English Grammar Inside and Out, ELS Yayıncılık, Second Edition, Istanbul. • Üçüncü, S., (2011). First Touch: Grammar Coursebook For Universities, Murathan Yayınevi, Trabzon. • Aydın, K. (ed.), (2009). English With Us: An Integrated Coursebook, Ataturk University School of Foreign Languages, Erzurum. • Çelik, Y., (2011). Deciphering English For Turkish Learners: Grammar Book, Kurmay Kitap Yayın, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
ÖÇ5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek