BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SM101BTürk Dili IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Türk Dili dersinin amacı, Türkçe'nin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratabilme; yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, dilini doğru ve güzel kullanma yeteneğini kazandırabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşegül KAYAR MUSLU Öğr. Gör. Dr. Kenan AZILI Öğr. Gör. Aslıhan AYTAÇ Öğr. Figen PATIHAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk dilinin kurallarını öğrenir.
2Günlük hayata dair sorunlarının çözümünde dili etkin kullanır ve kendisini ifade eder.
3Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanıma
4Resmî ve edebî yazışmalarda başarılı olur.
5İletişimi güçlenir.
6Yarıyıl sonunda öğrenci Türk dilinin kurallarını bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe Dersinin amaç, ilke ve konularının tanıtılması. Dilin toplumdaki önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki önemi. Türk Dilinin tarihsel dönemleri. Türk Dilinin mevcut durumu ve yayılış bölgeleri. Yazım kuralları ve uygulaması. Noktalama işaretleri ve uygulaması. Türkçe fonetik ve sınıflandırma. Türkçe Fonoloji. Özellikler Türkçe Fonetik. Kompozisyon yazımı hakkında genel bilgiler. Kompozisyon yazımında anlatım biçimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Dili dersinin amacı, ilkeleri ve konuları hakkında bilgilendirme.
2Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi.
3Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri.
4Türkçe'nin tarihi dönemleri.
5Türkçe'nin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
6İmla kuralları ve uygulaması.
7Noktalama işaretleri ve uygulaması.
8vize
9Türkçede sesler ve sınıflandırılması.
10Türkçe ses bilgisi.
11Türkçe'nin ses özellikleri.
12Kompozisyonla ilgili genel bilgiler.
13Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması.
14Dönem konularının genel olarak değerlendirilmesi.
15Dönem konularının genel olarak değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006 Prof. Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören, Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. Prof. Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999. Prof. Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001. Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1         
ÖÇ2         
ÖÇ3         
ÖÇ4         
ÖÇ5         
ÖÇ6         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek