BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG206B2Okul Öncesinde Eğitim Planlama ve Program GeliştirmeZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, öğretmen adaylarının Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihçesi, MEB 0-3 yaş programı ve MEB 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, kullanılacak formlar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca eğitim programı planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmaları da sağlanacaktır. Bununla birlikte ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmek de amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT
Öğrenme Çıktıları
1Okul Öncesi Eğitim Programının tarihçesi, program öğeleri, programın ilke ve özelliklerini öğrenir.
2Türkiye?de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarını bilir.
3Çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, erken çocukluk eğitim programında aile katılımı hakkında bilgi sahibi olur.
4Programın planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim program- larının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlen- dirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, ders içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması.
2Birleşmiş Milletler küresel hedefleri ve erken çocukluk eğitimi Türkiye?de erken çocukluk eğitimi ile ilgili güncel politikalar, karşılaşılan sorunlar, uygulamalar ve sayısal veriler.
3Eğitim programı, program geliştirme nedir? MEB okul öncesi eğitim programının tarihçesi. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı
4MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının temel ilkeleri ve özellikleri MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri
5MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan öğrenme merkezleri ve etkinlik çeşitleri Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar
6Aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı. Etkinlik planı hazırlama ve sunma
7MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerlendirme boyutu (Çocuk, Öğretmen ve Program Boyutları)
8Ara Sınav
9Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Vygotsky ve Kültürel-Tarihsel Gelişim Kuramı ve bu kuramın erken çocukluk eğitimindeki yansımaları: Zihnin Araçları Programı (Tools of the Mind)
10Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Gelişime uygun uygulamalar yaklaşımı Montessori Yaklaşımı Öyküleştirme Yöntemi
11Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı. Waldorf Yaklaşımı
12Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Minik Tema Eğitim Programı Eko-okullar eğitim programı
13Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları High Scope, Bank Street ve Head Start Programları
14MEB2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer program yaklaşımlarının karşılaştırılması. Dersin genel değerlendirilmesi.
15Genel Tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online, 15(2). Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234). Bodrova, E. ve Leong, D. (2007). Zihnin Araçları Erken Çocukluk Eğitimine Vygotsky Yaklaşımı. Yay. Haz. G. Haktanır, Çev. T. Güler, F. Şahin, A. Yılmaz ve E. Kalkan. Ankara: Anı Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1511111115
ÖÇ2151111151
ÖÇ3115115511
ÖÇ4111551111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek