|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG206B2 | Okul Öncesinde Eğitim Planlama ve Program Geliştirme | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, öğretmen adaylarının Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihçesi, MEB 0-3 yaş programı ve MEB 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, kullanılacak formlar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca eğitim programı planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmaları da sağlanacaktır. Bununla birlikte ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmek de amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Okul Öncesi Eğitim Programının tarihçesi, program öğeleri, programın ilke ve özelliklerini öğrenir. | 2 | Türkiye?de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarını bilir. | 3 | Çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, erken çocukluk eğitim programında aile katılımı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Programın planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir ve uygular. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim program- larının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlen- dirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, ders içeriğinin incelenmesi ve beklentilerin paylaşılması. | | | 2 | Birleşmiş Milletler küresel hedefleri ve erken çocukluk eğitimi Türkiye?de erken çocukluk eğitimi ile ilgili güncel politikalar, karşılaşılan sorunlar, uygulamalar ve sayısal veriler. | | | 3 | Eğitim programı, program geliştirme nedir? MEB okul öncesi eğitim programının tarihçesi. MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı | | | 4 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının temel ilkeleri ve özellikleri MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri | | | 5 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan öğrenme merkezleri ve etkinlik çeşitleri Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar | | | 6 | Aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı. Etkinlik planı hazırlama ve sunma | | | 7 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Değerlendirme boyutu (Çocuk, Öğretmen ve Program Boyutları) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Vygotsky ve Kültürel-Tarihsel Gelişim Kuramı ve bu kuramın erken çocukluk eğitimindeki yansımaları: Zihnin Araçları Programı (Tools of the Mind) | | | 10 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Gelişime uygun uygulamalar yaklaşımı Montessori Yaklaşımı Öyküleştirme Yöntemi | | | 11 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Reggio Emilia ve Proje Yaklaşımı. Waldorf Yaklaşımı | | | 12 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları Minik Tema Eğitim Programı Eko-okullar eğitim programı | | | 13 | Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları High Scope, Bank Street ve Head Start Programları | | | 14 | MEB2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer program yaklaşımlarının karşılaştırılması. Dersin genel değerlendirilmesi. | | | 15 | Genel Tekrar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online, 15(2).
Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234).
Bodrova, E. ve Leong, D. (2007). Zihnin Araçları Erken Çocukluk Eğitimine Vygotsky Yaklaşımı. Yay. Haz. G. Haktanır, Çev. T. Güler, F. Şahin, A. Yılmaz ve E. Kalkan. Ankara: Anı Yayınevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Okuma | 10 | 2 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|