BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG204B2Çocuk ve OyunZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler oyunun tarihsel gelişimini özetler.
2Öğrenciler oyun kuramlarını açıklar.
3Öğrenciler oyun ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4Öğrenciler erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını sıralar.
5Öğrenciler uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimini açıklar.
6Öğrenciler Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri verir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Gelişim öğrenme, öğrenme süreçleri, öğrenme kuramları, etkili öğretim yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyunun tanımı, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri
2Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları
3Oyun ile ilgili temel kavramlar
4Erken çocukluk döneminde oyun
5Oyun döneminde çocuğun ve çocuk oyunlarının genel özellikleri
6Yaşlara göre oyun türleri ve okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine bağlı oyun aşamaları
7Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi
8Ara sınav
9Oyunun toplumsal rolü
10Oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar
11Oyun çeşitleri
12Farklı kültürlerde oyun
13Türk kültüründe oyun ve tarihsel gelişim süreci
14Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri
15Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul [2] Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara [3] Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma111
Soru-Yanıt339
Gösterme111
Beyin Fırtınası224
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma339
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1324343123
ÖÇ2433134123
ÖÇ3433332123
ÖÇ4342453123
ÖÇ5442433123
ÖÇ6321123123
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek