Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG204B2 | Çocuk ve Oyun | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler oyunun tarihsel gelişimini özetler. | 2 | Öğrenciler oyun kuramlarını açıklar. | 3 | Öğrenciler oyun ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 4 | Öğrenciler erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını sıralar. | 5 | Öğrenciler uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimini açıklar. | 6 | Öğrenciler Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri verir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Gelişim öğrenme, öğrenme süreçleri, öğrenme kuramları, etkili öğretim yöntemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyunun tanımı, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri | | | 2 | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | | | 3 | Oyun ile ilgili temel kavramlar | | | 4 | Erken çocukluk döneminde oyun | | | 5 | Oyun döneminde çocuğun ve çocuk oyunlarının genel özellikleri | | | 6 | Yaşlara göre oyun türleri ve okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine bağlı oyun aşamaları | | | 7 | Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Oyunun toplumsal rolü | | | 10 | Oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar | | | 11 | Oyun çeşitleri | | | 12 | Farklı kültürlerde oyun | | | 13 | Türk kültüründe oyun ve tarihsel gelişim süreci | | | 14 | Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri | | | 15 | Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
[2] Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara
[3] Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|