BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG207B2Erken Çocukluk Döneminde Yeni YaklaşımlarZorunlu235
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar
2Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır
3Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır
4Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Okul Öncesi eğitim programının temel esasları; okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı
2Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, Dewey
3Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start
4Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim
5Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim
6Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim
7Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim
8Ara sınav
9Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
10Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
11Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim
12Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller
13Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller
14Proje sunumları
15Proje sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik10550
Soru-Yanıt10550
Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1221131113
ÖÇ2221121114
ÖÇ3231131114
ÖÇ4231141112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek