Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG201B2 | Çocuk Edebiyatı | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye; ana dili etkinliklerinin önemi kavratılarak, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimlerine olan etkilerini kavrar. | 2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri çeşitlerini kavrar. | 3 | Türkçe dil etkinliklerinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken ilkeleri kavrar. | 4 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri bilir. | 5 | Çocuk edebiyatı eserlerini kullanırken etkili yöntemler kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, basılı yayınların özellikleri, görsel yayınların özellikleri,çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, çocuk edebiyatı ederleri, okul öncesi eğitimde ana dili etkinlikleri planlama ve uygulama konularının verildiği derstir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler. | | | 2 | Basılı yayın özellikleri. | | | 3 | Görsel yayınların özellikleri. | | | 4 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi. | | | 5 | Basılı yayınların değerlendirilmesi. | | | 6 | Görsel yayınların değerlendirilmesi. | | | 7 | Çocukları ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri. | | | 10 | Çocuk edebiyatı eserleri. | | | 11 | Çocuk eğitiminde bilgisayar. | | | 12 | Anne babalara yönelik medya okur-yazarlığı eğitimi. | | | 13 | Basılı medya yayınları. | | | 14 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak. | | | 15 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
OKUL ÖNCESİNDE ÇOCUK EDEBİYATI VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Hazırlama | 1 | 25 | Proje Sunma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 30 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|