Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG113B2 | Medya Okuryazarlığı | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Medyanın birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini keşfetmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya okuryazarı olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medyanın tanımını yapar. Geleneksel ve yeni medyanın farklarını keşfeder. | 2 | Medya okuryazarı bir birey olmanın önemini kavrar. | 3 | Medyanın sosyal hayatla ilişkisini özellikle eğitim bakımından değerlendirir. | 4 | Sosyal medyada çocuk hakları ihlali konusunu tartışır. | 5 | Sosyal medyada hak ihlallerine karşı alınabilecek önlemlerin farkına varır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste medyanın tanımı, geleneksel ve yeni medyanın farkı, medya okuryazarlığı kavramı, medyanın toplumsal hayata etkileri ve eğitim ile medya arasındaki ilişki tartışılacaktır. Özellikle sosyal medyada çocuk hakları ihlali; siber taciz, siber dolandırıcılık gibi konularda araştırmalar yapılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medyanın tanımı; geleneksel ve yeni medyanın karşılaştırması | | | 2 | Medya okuryazarlığının tanımı ve bu kavramın ortaya çıkmasının gerekleri | | | 3 | Medyanın işlevleri | | | 4 | Medyanın sosyal hayata etkileri | | | 5 | Medyanın insan davranışları ve toplumsal hayat üzerindeki etkileri | | | 6 | Medya okuryazarlığı yaklaşımları | | | 7 | Medya okuryazarlığı yaklaşımları | | | 8 | Vize | | | 9 | Web 1.0 ve Web 2.0 teknolojileri | | | 10 | Medya ve çocuk ilişkisi | | | 11 | Medyada çocuk hakları ihlalleri | | | 12 | Sharenting kavram | | | 13 | Sosyal medyada çocuk hakları ihlali | | | 14 | Sosyal medyada çocuk hakları ihlali | | | 15 | Dönem sonu değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Derste makalelerden yararlanılacaktır. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 4 | 4 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|