Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG110B | Özel Eğitim II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, özel eğitim grubundaki çocukların özelliklerini tanıyabilmeleri, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, üstün yetenekli çocuklarının özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, yaygın gelişimsel bozukluk yelpazesindeki çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmelerini, zihinsel engelli çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmeleridir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Engelli çocuğun özelliklerini bilir. | 2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuğun özelliklerini bilir. | 3 | Yetenekli çocuğun özelliklerini bilir. | 4 | Özel gereksinimli çocuğu değerlendirir. | 5 | Bu gruptaki çocukların farklılıklarını yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Bedensel engellilik nedenleri, Bedensel engeli önleme ve erken tanı, Bedensel engellilerin eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri, Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı, Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Zihinsel engellilik nedenleri, Zihinsel engeli önleme ve erken tanı, Zihinsel engellilerin eğitimleri, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | | | 2 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 3 | BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | | | 4 | BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 5 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | | | 6 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 7 | ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | | | 10 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | | | 11 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ | | | 12 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ | | | 13 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | | | 14 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | | | 15 | genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim \nProf. Dr. Necate BAYKOÇ, Eğiten Kitap, 2011, Ankara\n
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Prof. Dr. A. Gönül AKÇAMETE, Kök Yayıncılık, 2015, Ankara Farklı Gelişen Çocuklar Prof. Dr. Adnan KULAKSIZOĞLU, Nobel Yayıncılık, 2015, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|