BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG110BÖzel Eğitim IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, özel eğitim grubundaki çocukların özelliklerini tanıyabilmeleri, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, üstün yetenekli çocuklarının özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, yaygın gelişimsel bozukluk yelpazesindeki çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmelerini, zihinsel engelli çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT
Öğrenme Çıktıları
1Engelli çocuğun özelliklerini bilir.
2Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuğun özelliklerini bilir.
3Yetenekli çocuğun özelliklerini bilir.
4Özel gereksinimli çocuğu değerlendirir.
5Bu gruptaki çocukların farklılıklarını yorumlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Bedensel engellilik nedenleri, Bedensel engeli önleme ve erken tanı, Bedensel engellilerin eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri, Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı, Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri, Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Zihinsel engellilik nedenleri, Zihinsel engeli önleme ve erken tanı, Zihinsel engellilerin eğitimleri, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
2ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI
3BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
4BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
5YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
6YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI
7ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
8ARA SINAV
9ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
10ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
11ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ
12ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ
13ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
14ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
15genel tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim \nProf. Dr. Necate BAYKOÇ, Eğiten Kitap, 2011, Ankara\n Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Prof. Dr. A. Gönül AKÇAMETE, Kök Yayıncılık, 2015, Ankara Farklı Gelişen Çocuklar Prof. Dr. Adnan KULAKSIZOĞLU, Nobel Yayıncılık, 2015, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10550
Tartışma14114
Soru-Yanıt10440
Bireysel Çalışma30130
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1511111111
ÖÇ2151115111
ÖÇ3115111511
ÖÇ4111511151
ÖÇ5111151115
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek