BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG115BEğitimde Materyal GeliştirmeZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci; -Öğrenci özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda öğretim materyali tasarlayabilmek, Öğretim materyallerin ders ortamında etkili bir şekilde kullanılması için planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme yapmak. -Çocuğun gelişiminde oyuncağın yeri ve önemini kavrayabilme ve değişik malzemelerden oyuncak tasarlama, geliştirme ve değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazanabilmedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülşah ŞEKER
Öğrenme Çıktıları
1"Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların isimlerini sıralar "
2Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların çocuğun gelişimi açısından önemini açıklar
3Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlar
4Öğrenciler okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları geliştirir
5Öğrenciler, okul öncesi çocuklar için çeşitli eğitim araçlarının adlarını listeler
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geri bildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı ve Beklentiler
2Öğretim Teknolojisi ve Materyal Geliştirme Alanında Temel Kavramlar
3Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
4Eğitim Materyali hazırlarken Dikkat edilmesi gereken hususlar
5Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçların çocuğun gelişimi açısından önemi
6Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
7Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
8Arasınav
9Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
10Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama ve geliştirme
11Artık malzemelerden okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araç (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) yapımı
12Artık malzemelerden okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araç (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) yapımı
13Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları değerlendirme.
14Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları değerlendirme.
15Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Poyraz, H. (1999) Okulöncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak. Ankara: Anı Yayıncılık. Okul Öncesinde Eğitimde Materyal Geliştirme / Ayşe Atalay / Kök yayınları Redston, C. 2006; İlköğretim Ders kitabı, Cambridge University Press, İngiltere Face to Face.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14684
Uygulama/Pratik111
Soru-Yanıt5525
Proje Hazırlama111
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1321342112
ÖÇ2331242112
ÖÇ3422241111
ÖÇ4422341112
ÖÇ5422341111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek