Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG115B2 | Eğitimde Materyal Geliştirme | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencinin ihtiyaç duyduğu ve çocuğun gelişimine uygun materyalleri tasarlaması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Materyallerin çocuğun gelişimine olan katkılarını tanımlayabilmek | 2 | İhtiyaç duyduğu konuya, kavrama ve özelliğe uygun yaratıcı materyal tasarlayabilecek, | 3 | Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun materyallerin özellklerini açıklayabilecek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Çocuğun ilgi ve ihtiyaçalrını belirleyerek uygun materyal tasarlama sürecini içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, materyal tanımı | | | 2 | Öğretim ortamları ve materyal tasarımı | | | 3 | Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı | | | 4 | Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları (fiziksel, zihinseli dil, sosyal, duygusal) | | | 5 | Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri | | | 6 | Özel eğitimde materyal geliştirme | | | 7 | Özel eğitimde materyal geliştirme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre tasarlanacak kavrama uygun eğitim materyalinin belirlenmesi | | | 10 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | | | 11 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | | | 12 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | | | 13 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | | | 14 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | | | 15 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Uygulama/Pratik | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 7 | 5 | 35 |
Gösterme | 2 | 2 | 4 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Rapor | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 7 | 6 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|