Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP204B2 | Görme Optiği ve Refraksiyonu II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Görme kusurlarının düzeltilmesinin öğrenilmesi amaçlanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Harun YÜCEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görme kusurlarının gözlük ile düzeltilmesinin öğrenilmesi. | 2 | Görme kusurlarının kontak lens ile düzeltilmesinin öğrenilmesi. | 3 | Görme kusurlarının düzeltilmesinden sonra gözün optik özelliklerinin öğrenilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Miyopinin gözlükle düzeltilmesi, hipermetropinin gözlükle düzeltilmesi, astigmatizmanın gözlükle düzeltilmesi, anizometropi, presbiyopinin gözlükle düzeltilmesi, refraksiyon kusurlarının cerrahi yöntemler ile düzeltilmesi, refraksiyon kusurlarının kontakt lens ile düzeltilmesi, prizmatik camların kullanımı, az görenlere yardımcı araçların özellikleri ve kullanımı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rekraksiyon kusurlarının gözlük ile düzeltilmesi, verteks mesafesinin etkileri ve kontak lens ile düzeltme | | | 2 | Rekraksiyon kusurlarının gözlük ve kontak lens ile düzeltilmesinden sonra uzak ve yakın noktaların yeri | | | 3 | Presbiyopinin düzeltilmesi | | | 4 | Astigmatizmanın düzeltilmesi ve kurala uygun reçete yazılışı | | | 5 | Göz hareketleri, gözde kayma kusurları ve prizmatik camlar ile düzeltilmesi | | | 6 | Akomodatif Konverjans (AC değeri) ve gözlük veya kontak lens ile düzeltmenin AC değerine etkisi | | | 7 | Örnek Soru Çözüm | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Retinal görüntü büyüklüğü, anizometropi ve anizokoni | | | 10 | Gözlük ve kontak lens ile düzeltmenin retinal görüntü büyüklüğüne etkisi, Knapp kuralı | | | 11 | Gözlük ve kontak lenslerin avantajları ve dezavantajları | | | 12 | Görme kusurlarının düzeltilmesinde cerrahi yöntemler | | | 13 | Görmeye yardımcı diğer tıbbi malzemeler, teleskoplar | | | 14 | Görmeye yardımcı diğer tıbbi malzemeler, büyüteçler ve prizmatik gözlükler | | | 15 | Örnek Soru Çözüm | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Görme Optiği ve Refraksiyonu, Ahmet Özer, Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği-Derneği
2. Geometrical and Visual Optics: A Clinical Introduction, Steven H. Schwartz, McGraw-Hill Education, 2013
3. Clinical Optics, Basic and Clinical Science Course 3, American Academy of Ophthalmology, 2018 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|