BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OPSTAJB2StajZorunlu128
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Belirli bir iş disiplinin sağlanması, gerçek çalışma koşullarında bilgilerin pekiştirilmesi, öğrencinin gerçek çalışma ortamında uygulamayı öğrenmesi ve iş disiplinini kazması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci iş ortamında çalışır.
2Profesyonel yaşam için gerekli becerileri kazanır.
3Çalışma ortamını tanır.
4Teorik bilgisini pratikte kullanır.
5Sosyal iletişim kurar.
6Takım üyesi olarak sorumluluklarına uyar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gözlükçü ünvanı ile öğrencilerin 30 iş günü içerisinde gerekli beceri ve donanıma sahip olmalarını sağlayacaktır. Yaz stajı sırasında verilen teorik bilgi ve pratik uygulama ile dönem boyunca verilen (1. Yüz tipine göre tutucu çerçeveyi öğrenin. 2. Faset çerçeve lens montajını öğrenin. 3. Liner çerçeve lens montajını öğrenin, 4. Lens montajını öğrenin. prizmatik lensin özelliklerini 5.prizmatik reçete yazımı prizma diyoptrilerini ve yönünü öğrenir 6.Sph-diopter lensin meridyeninin belirlenmesini öğrenir Cyl 7 Bifokal lenslerin yapılışını öğrenir 8. Progresif lenslerin nasıl yapıldığını öğrenir 9. Prosedürü öğrenmek için prizmatik lensler).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
2İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Zelem, AJ-Beech, N. Optician's Manual No. 1. Ankara 2. Ralph, D. (1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA 3. Don.s. (1981) Professional Ophtalmic Dispensig USA 4. Ekem, N., Savaroğl, G. (2005). Optical Instruments, Eskisehir
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik308240
Rapor Hazırlama300,515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)255
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1121121112322113
ÖÇ2131141222423114
ÖÇ3141151332313114
ÖÇ4131131112513123
ÖÇ5121121114334313
ÖÇ6131131114314113
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek