BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OP111B2Optisyenliğe GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Optisyenlik mesleği ile ilgili kanun, yönetmelik, meslek tarihi ve gelişimi, Optisyenlik mesleği ile ilgili temel bilgilerin anlatılması ve araç / gereçlerin tanıtılması amaçlanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sümeyra CAN
Öğrenme Çıktıları
1Gözlükçülük mesleğini, kanunları, yönetmelikleri, tarihi ve profesyonel anlatımın deontolojik konularının gelişimini öğrenir.
2Laboratuvar araç ve gereçlerinin temel bilgilerini ve kullanımını öğrenir.
3Diyoptrili gözlükler ve içeriği hakkında temel bilgilere sahip olur.
4Gözlükleri, camı, çerçeveleri, lensleri öğrenir.
5Gözlükçü mesleğinin pratiğinde kullanılan temel terimleri bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
"Optisyenin görev ve sorumlulukları ile yetki alanları, Optisyenlik ve Optometri eğitiminin ülkedeki ve dünyadaki durumu, Mesleğin tarihsel gelişimi, Optik ve Optometrik meslekler ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar, Optisyenlik mesleğinde kullanılan terimler ve kısaltmaları, Gözlük camlarının ve çerçevelerinin temel özellikleri ve çeşitleri, Görme kusurları, Reçete bilgileri, Görme gereçlerinin standartları."
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları
3Türkiye`de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi
4Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu
5Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları
6Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri
7Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri
8Ara sınav
9Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri
10Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri
11Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları
12Refraksiyon kusurları, göz hastalıkları
13Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri
14Reçete yazılışları ve reçete okuma
15Genel tekrar ve soru çözümü
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Optisyenin Eğitim El Kitabı, DAVID S. McCLEARY, Nobel Tıp Kitapevleri, 2014 2. Gözlükçülüğün Tarihsel Gelişimi ve Türkiye'de Gözlük Sektörü, Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Öğr. Gör. Semih KABAK, İstanbul Düşünce Akademisi, 2018, Temel Optisyenlik, Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Dr. Onur YARAR, Güneş Tıp Kitapevleri, 2016" 3. Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı, Kitap No:4, Kayın, N.. 4. Optalmik Dispensing Sistemi Kitap No: 13, Kayın, N..
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1141121232214231
ÖÇ2222442331312233
ÖÇ3312341331212322
ÖÇ4211331221312233
ÖÇ5231233321212243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek