|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OP111B2 | Optisyenliğe Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Optisyenlik mesleği ile ilgili kanun, yönetmelik, meslek tarihi ve gelişimi, Optisyenlik mesleği ile ilgili temel bilgilerin anlatılması ve araç / gereçlerin tanıtılması amaçlanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Sümeyra CAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Gözlükçülük mesleğini, kanunları, yönetmelikleri, tarihi ve profesyonel anlatımın deontolojik konularının gelişimini öğrenir. | 2 | Laboratuvar araç ve gereçlerinin temel bilgilerini ve kullanımını öğrenir. | 3 | Diyoptrili gözlükler ve içeriği hakkında temel bilgilere sahip olur. | 4 | Gözlükleri, camı, çerçeveleri, lensleri öğrenir. | 5 | Gözlükçü mesleğinin pratiğinde kullanılan temel terimleri bilir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | "Optisyenin görev ve sorumlulukları ile yetki alanları, Optisyenlik ve Optometri eğitiminin ülkedeki ve dünyadaki durumu, Mesleğin tarihsel gelişimi, Optik ve Optometrik meslekler ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar, Optisyenlik mesleğinde kullanılan terimler ve kısaltmaları, Gözlük camlarının ve çerçevelerinin temel özellikleri ve çeşitleri, Görme kusurları, Reçete bilgileri, Görme gereçlerinin standartları." | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | | | 2 | Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları | | | 3 | Türkiye`de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi | | | 4 | Optisyenlik ve Optometri eğitiminin Dünyadaki durumu | | | 5 | Mesleki örgütler, Sivil toplum kuruluşları | | | 6 | Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri | | | 7 | Teminolojik terimler, mesleki tanımlar, optik bilimleri, görme kusurları, reçete bilgileri, gözlük cam ve çerçeve terimleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Optik cam çeşitleri, gözlük camları, camın şekillendirilmesi ve sertleştirilmesi süreçleri | | | 10 | Optik camın kompozisyonu, camın optik özellikleri, camın termal özellikleri, camın fiziki özellikleri, camın kimyasal özellikleri | | | 11 | Gözlük çerçevelerinin özellikleri, çerçevelerin rimlerine göre sınıflandırılması, çerçevelerin hammaddelerine göre sınıflandırılması, gözlük kısımları | | | 12 | Refraksiyon kusurları, göz hastalıkları | | | 13 | Görme gereçleri standartları, optalmik lenslerin prensipleri | | | 14 | Reçete yazılışları ve reçete okuma | | | 15 | Genel tekrar ve soru çözümü | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Optisyenin Eğitim El Kitabı, DAVID S. McCLEARY, Nobel Tıp Kitapevleri, 2014
2. Gözlükçülüğün Tarihsel Gelişimi ve Türkiye'de Gözlük Sektörü, Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Öğr. Gör. Semih KABAK, İstanbul Düşünce Akademisi, 2018, Temel Optisyenlik, Dr. Erdoğan ÖZDEMİR, Dr. Onur YARAR, Güneş Tıp Kitapevleri, 2016"
3. Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı, Kitap No:4, Kayın, N..
4. Optalmik Dispensing Sistemi Kitap No: 13, Kayın, N.. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|