BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSM106B2Yabancı Dil IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Yabancı dilde yazılmış olan temel seviyede bir metni okuduğunda doğru olarak kavrayabilme, kavradıklarını ifade edebilme. Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazıyla açık ve anlaşılır bir şekilde yabancı dilde başlangıç seviyesinde ifade edebilme. Yabancı dilde iletişim kurmaya istekli olma. Yabancı dilin konuşulduğu ülkelerin kültür değerlerinin farkında olma. Hedef yabancı dilin kültür değerlerini ve kültür farklılıklarını hoşgörü ile karşılayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Muhammed ATMACA Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL Öğr. Gör. Sertakul DURĞUT
Öğrenme Çıktıları
1Temel seviyede okuduğu metni anlayabilecek ve metin ile ilgili soruları cevaplayabilecek
2Form doldurabilecek
3Yazılı olarak evini tanımlayabilecek
4Kısa bir biyografi yazabilecek
5Dönem sonunda öğrenciler kendileri, aileleri, meslekleri ve günlük hayatları hakkında konuşabilecek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencinin İngilizce konuşması ve konuşulanları anlaması için teorik ve uygulamalı eğitim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geçmiş Zaman, olumsuzlar ve “ago” yapısı
2Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler
3Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler
4“Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları
5Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
6“have got” ve “have” yapılarının kullanımı
7Enlik bildiren sıfatlar
8Ara sınav
9Genel Konu Tekrarı
10Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
11Yer-yön tarifleri,İnsan tasfiri
12Şimdiki (sürekli) Zaman, Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
13Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Gelecek planları
14“going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu
15Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Öndeş, N.S., (2007). English Grammar Inside and Out, ELS Yayıncılık, Second Edition, Istanbul. • Üçüncü, S., (2011). First Touch: Grammar Coursebook For Universities, Murathan Yayınevi, Trabzon. • Aydın, K. (ed.), (2009). English With Us: An Integrated Coursebook, Ataturk University School of Foreign Languages, Erzurum. • Çelik, Y., (2011). Deciphering English For Turkish Learners: Grammar Book, Kurmay Kitap Yayın, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111211122112112
ÖÇ2 11211122112112
ÖÇ3111211122112112
ÖÇ4111211122112112
ÖÇ5111211122112112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek