BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YB211B2Geriatrik PsikiyatriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Program öğrencilerinin, yaşlılarda görülen psikiyatrik sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Hamza ALPAY
Öğrenme Çıktıları
1Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psiko-sosyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olur.
2Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanır.
3Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanır.
4Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozukluklara yönelik psikolojik bakımı açıklayabilir
5Yaşlı bireylerde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların nedenlerini tartışabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaşlılıkta kişilik değişiklikleri, Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar, Yaşlılık döneminde bipolar bozukluk, Yaşlılık depresyonu, Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar, Yaşlılıkta anksiyete bozuklukları, Yaşlılıkta demans.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerine etkisi
2Yaşlanmanın psiko-sosyal yönleri ve yaşlılıkta kişilik değişiklikleri
3Yaşlılarda özellikle belirgin olan ve farklı karakteristik gösteren nörolojik rahatsızlıklar
4Yaşlılıkta depresyon ve diğer benzer problemler
5Yaşlılıkta anksiyete bozukluklar
6Yaşlılıkta bipolar bozukluklar
7Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar
8Ara sınav (Vize)
9Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar
10Yaşlılıkta demans
11Yaşlılıkta Alzheimer
12Yaşlılarda cinsel bozukluklar
13Madde bağımlılığı
14Yeme içme bozuklukları
15Uyku bozuklukları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Amerikan Psikiyatri Birliği : Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı (DSM-IV). Washington DC, 1994´ten çeviren Köroğlu, E., Hekimler Yayın Birliği, 1995. 2. Çam O, Dülgerler Ş, Engin E. Psikiyatri hemşireliğinde standart bakım için hemşirelik süreci uygulama kitabı. Güven Kitapevi, İzmir, 2006. 3. Özcan A, Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara,2006 4. Kutsal YG. Temel Geriatri. Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1112111111111111
ÖÇ2112111111111111
ÖÇ3112111111111111
ÖÇ4112111111111111
ÖÇ5112111111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek