|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TL104B | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci Milli Mücadele sonrasında Türk siyasi hayatında gerçekleştirilen siyasi inkılâpları (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı ve Halifeliğin kaldırılması) ve bunları takiben hukuk, eğitim, ekonomi, toplumsal ve kültürel alanlarda gerçekleştiren inkılâpları, Atatürk döneminde yürütülen dış politikanın temel özellikleri ve yine Atatürk’ün ilkelerini açıklayıp yorumlayabilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Serdar GÖKTAŞ
Öğr. Gör. Cihat TAŞKESENLİOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Lozan Antlaşması ve sonrasında Siyasi, Hukuk, Eğitim ve Kültür,
Toplumsal ve Ekonomi alanlarında yapılan İnkılâp hareketlerini
açıklayabilir | 2 | Türk İnkılap hareketinin temel ilkelerini (Cumhuriyetçilik,
Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık)
tanımlayabilir | 3 | Atatürk dönemi Türk dış politika gelişmelerini açıklayabilir | 4 | Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili bilgilere sahip olmak | 5 | Yakın dönemde meydana gelen olayları ve günümüz dünyasının
karşılaştığı sorunları yorumlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Atatürk İlkeleri, Cumhuriyetçilik ilkesi; Cumhuriyet ile demokrasi arasındaki ilişkiler, Atatürk ve Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik ilkesi, Milliyet, milliyetçilik kavramları, Halkçılık ilkesi; Türklerde Halkçılık, Atatürk’ün halkçılık anlayışı, Laiklik ilkesi; Dinin tanımı ve diğer kurumlarla ilişkisi, laiklik, Türklerde laiklik, Devletçilik ilkesi; devletin tanımı, görevleri, klasik ve modern devlet anlayışı, Türklerde devletçilik, Atatürkçü düşünce sisteminde devletçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar, İnkılâpçılık ilkesi; inkılâp kavramının tanımı, Atatürkçü düşünce sisteminde inkılâpçılık. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Cumhuriyet kavramı, Cumhuriyet’in ilan edilmesi, Ankara’nın başkent olması | | | 2 | Siyasi alanda yapılan inkılaplar: Saltanatın ve Hilafetin kaldırılması, Çok partili döneme geçiş denemeleri ve tepkiler, Atatürk’e suikast girişimi, Şeyh Sait isyanı, Menemen olayı | | | 3 | Sosyal alanda yapılan inkılaplar: Şapka inkılabı, Tekke ve Zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu | | | 4 | Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılaplar: Tevhid-i Tedrisat kanunu, Harf inkılabı,Türk Tarih ve Dil inkılabı | | | 5 | Ekonomik alanda yapılan inkılâplar | | | 6 | Hukuk alanında yapılan inkılaplar | | | 7 | Atatürk dönemi Türk dış politikası: Milletler Cemiyeti ve Türkiye, Balkan Antantı, Sadabat Paktı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Atatürk dönemi Türk dış politikası: Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın anavatana katılması | | | 10 | Türkiye’nin diğer ülkelerle ikili münasebetleri, II. Dünya Savaşı ve Türkiye | | | 11 | Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik-Milliyetçilik | | | 12 | Atatürk İlkeleri: Halkçılık-Laiklik | | | 13 | Atatürk İlkeleri: Devletçilik-İnkılapçılık | | | 14 | Atatürk’ün ölümü ve İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanı seçilmesi sonrası gelişmeler Atatürk’ten sonra Türkiye’nin iç politikası (1938-1960) | | | 15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Ders Notları, Bayburt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma Merkezi
• Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Yalçın D. ve diğerleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara (2012)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Turan R. ve diğerleri, Okutman Yay., İstanbul (2011)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II, Uçar F., Türk Eğitim Yay., Niğde (2019) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|