|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM105B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | İngilizce ve ilgili kavramlar, Temel dil bilgisi yapılarını öğrenme ve kullanma. Yazılı ve sözlü olarak başlangıç seviyesinde iletişim kurma ve bunun için gereken kelime dağarcığının oluşturulması. Konuşulan yabancı dili anlamaya çalışma. Hedef yabancı dilde temel seviyede kendini ifade edebilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Muhammed ATMACA
Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL
Öğr. Gör. Sertakul DURĞUT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dönem sonunda öğrenciler kendileri, aileleri, meslekleri ve günlük hayatları hakkında konuşabilecek | 2 | Günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarda iletişim kurabilecek | 3 | Kendi yetenek ve becerilerinden söz edebilecek | 4 | Geçmişe ait durumları ve eylemleri ifade edebilecek | 5 | Duygularını ifade edebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde okuma, okuduğunu anlama alıştırmaları: başlığı tahmin etme, metni tarayarak eksik cümleyi bulma, doğru- yanlış cümleler, özet cümlesi yazma, açık uçlu soruları cevaplandırma Temel yazma biçimleri konusunda bilgilendirici çalışmalar Kitaba ilişkin dinleme aktivitelerinde doğru/yanlış cümleleri bulma, çoktan seçmeli soruları yanıtlama, not alma alıştırmaları Dilbilgisi ve sözcük bilgisi çalışmaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Zamirler | | | 2 | Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | | | 3 | İyelik eki ‘s kullanımı | | | 4 | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | | | 5 | Geniş Zaman (birinci bölüm) | | | 6 | İş ve meslekler ve bunların tanımları
Geniş Zaman (ikinci bölüm) | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları
Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | | | 10 | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are
Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | | | 11 | “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları
Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları | | | 12 | -ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | | | 13 | Kelime bilgisi ve telaffuz
Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't.
Fiyat sormak: How much...? | | | 14 | Geçmiş Zaman
Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri | | | 15 | Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Öndeş, N.S., (2007). English Grammar Inside and Out, ELS Yayıncılık, Second Edition, Istanbul.
• Üçüncü, S., (2011). First Touch: Grammar Coursebook For Universities, Murathan Yayınevi, Trabzon.
• Aydın, K. (ed.), (2009). English With Us: An Integrated Coursebook, Ataturk University School of Foreign Languages, Erzurum.
• Çelik, Y., (2011). Deciphering English For Turkish Learners: Grammar Book, Kurmay Kitap Yayın, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|