Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BSM106B2 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı dilde yazılmış olan temel seviyede bir metni okuduğunda doğru olarak kavrayabilme, kavradıklarını ifade edebilme. Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazıyla açık ve anlaşılır bir şekilde yabancı dilde başlangıç seviyesinde ifade edebilme. Yabancı dilde iletişim kurmaya istekli olma. Yabancı dilin konuşulduğu ülkelerin kültür değerlerinin farkında olma. Hedef yabancı dilin kültür değerlerini ve kültür farklılıklarını hoşgörü ile karşılayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muhammed ATMACA
Öğr. Gör. Ömer YAĞIZEL
Öğr. Gör. Sertakul DURĞUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel seviyede okuduğu metni anlayabilecek ve metin ile ilgili
soruları cevaplayabilecek | 2 | Form doldurabilecek | 3 | Yazılı olarak evini tanımlayabilecek | 4 | Kısa bir biyografi yazabilecek | 5 | Dönem sonunda öğrenciler kendileri, aileleri, meslekleri ve günlük
hayatları hakkında konuşabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencinin İngilizce konuşması ve konuşulanları anlaması için teorik ve uygulamalı eğitim |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmiş Zaman, olumsuzlar ve “ago” yapısı | | | 2 | Geçmiş Zaman ifadeleri: on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl at + saatler | | | 3 | Yiyecek ve içecek Sayılabilen ve sayılamayan isimler | | | 4 | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri some/any, much/many kullanımları | | | 5 | Nazik rica ve isteklerde bulunma Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları | | | 6 | “have got” ve “have” yapılarının kullanımı | | | 7 | Enlik bildiren sıfatlar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Genel Konu Tekrarı | | | 10 | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler | | | 11 | Yer-yön tarifleri,İnsan tasfiri | | | 12 | Şimdiki (sürekli) Zaman, Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri | | | 13 | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları Gelecek planları | | | 14 | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı (Why and When?) kullanımı “Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu | | | 15 | Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin Teklif ve önerilerde bulunma İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Öndeş, N.S., (2007). English Grammar Inside and Out, ELS Yayıncılık, Second Edition, Istanbul.
• Üçüncü, S., (2011). First Touch: Grammar Coursebook For Universities, Murathan Yayınevi, Trabzon.
• Aydın, K. (ed.), (2009). English With Us: An Integrated Coursebook, Ataturk University School of Foreign
Languages, Erzurum.
• Çelik, Y., (2011). Deciphering English For Turkish Learners: Grammar Book, Kurmay Kitap Yayın, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|