Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD206B3 | Halk Sağlığı | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere, halk sağlığı disiplininin ilke ve hedeflerini tanıtma ve sağlıklılığı anlamaya çalışırken bunu etkileyen sosyal değişkenlere vurgu yapan, bütüncül, entegre ve korunmayı önceleyen bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Fatma AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | 2 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenleri sosyal değişkenlerin önemine vurgu yaparak anlaşılması | 3 | Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | 4 | Sağlıktaki eşitsizliklere dünyada ve Türkiyedeki durum üzerinde vurgu yapabilmek | 5 | Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler olduğunu algılayıp hizmet sunumunda bu engelleri ortadan kaldırmayı hedefleyen tutum geliştirebilmek |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Halk sağlığı disiplini, içeriği ve korunmanın önemi. Dün ve bugün Türkiye'de sağlık hizmetleri. Bireysel sağlığın belirleyicileri. Toplum sağlığının belirleyicileri. Sağlık Eşitsizlikleri. Sağlık hizmetlerine erişim ve belirleyicileri. Anne çocuk sağlığı, üreme sağlığı, eşitsizlikler. Bulaşıcı hastalıklarda durum. Sağlık çalışanlarının sağlığı. Çevre sağlığının toplum için önemi ve belirleyicileri. Engellilik ve eşitsizlikler. Önlemede bir dönüm noktası: Tütün kontrolü ve halk sağlığı. Gıda güvenliği için bir değerlendirme: Genetiği değiştirilmiş organizmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, beklentilerin alınması, ders programı tanıtımı | | | 2 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın önemi | | | 3 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin dünü bugünü | | | 4 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenler | | | 5 | Toplum sağlığını etkileyen etmenler | | | 6 | Sağlıkta eşitsizlikler | | | 7 | Sağlık hizmetlerine erişim ve bunu etkileyen faktörler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ana çocuk sağlığı hizmetleri, üreme sağlığı haklar, eşitsizlikler | | | 10 | Bulaşıcı hastalıklarda Dünyada ve Türkiye’de mevcut durum | | | 11 | Sağlık çalışanlarının sağlığı | | | 12 | Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi, bileşenleri | | | 13 | Engellilik ve eşitsizlikler | | | 14 | Korunma bakış açısında bir yapı taşı: Sigara ve halk sağlığı | | | 15 | Gıda güvenliği için bir değerlendirme: Genetiği değiştirilmiş organizmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Halk sağlığı-Temel bilgiler-Münevver Bertan, Güneş kitabevi 2. Halk Sağlığı Temel Bilgiler-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınları 2006 3. Türkiye nüfus sağlık araştırmaları 1998, 2003, 2008 4. Sigara ve sağlık, Nihat Özyardımcı, Bursa 2002 5. Tütün ve Tütün kontrolü, Türk Toraks derneği, 2010 6. Türkiyeye özgü beslenme rehberi 7. Toplum hekim dergisi gıda özel sayısı 8. Toplum hekim dergisi. Sağlık çalışanlarının sağlığı özel sayısı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|