BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TD106B3Tıbbi Dokümantasyon II Zorunlu124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
1.Hasta dosyalarının hukuki yönünün öneminin farkında olma, 2. Hasta dosyalarında yer alan evrakın değerlendirilmesini kavrayabilme, 3. Hasta dosyalarının standardizasyonunu sağlayabilme, 4. Dosya özetlerini kurallara uygun hazırlayabilme 5. Çıkış özeti, yazabilme 6. Uygun dosyalama yöntemlerini seçebilme becerisini kazanabilme, 7. Dosyalama işlemleri yapabilme 8. Dosyalama sistemlerini kavrayabilme, uygun sistemi seçebilme, 9. Hasta dosyalarının ödünç alınıp verilmesini yapabilme 10. Hasta dosyalarının yerine kaldırılmasını yapabilme ve yerleşim hatalarını önleyebilme 11. İndeksleme işlemleri bilgisi, hasta, doktor indeksi hazırlayabilme 12. Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleri hazırlayabilme 13. Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemlerinin amacı, faydalarını kavrabilme 14. Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemlerine uygun kodlayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Merve ÇARKIT
Öğrenme Çıktıları
11- Tıbbi dokümantasyon faaliyetlerinde sekreterin yeri ve önemini kavrar
22- Uygun dosyalama yöntemlerini seçer
33- Tıbbi dokümanların dosyalanmasına ve dosyalama sürecine ilişkin temel ilkeleri kavrar
44- Hasta dosyalarını oluşturan formlara ilişkin bilgi edinir
55- Hasta dosyalarının önemini ve düzenlenmesini öğrenir
66- Sağlık hizmetlerindeki verinin temel özelliklerini tanımlar.
77- Tıbbi dokümanları hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanır.
88- Kodlanmış verilerin kullanım alanlarını tanır.
99- Klinik kodlama yapar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hasta dosyalarının hukuki yönü, yer alan evrakın değerlendirilmesi, standardizasyonu, Dosya ve çıkış özetleri, dosyalama yöntemleri, işlemleri, sistemleri, hasta dosyalarının ödünç alınıp verilmesini , yerleşim hataları, indeksleme işlemleri hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11- Hasta dosyalarının hukuki yönü
22- Hasta dosyalarında yer alan evrakın değerlendirilmesi
33- Hasta dosyalarının standardizasyonu
44- Dosya özetlerinin hazırlanması, şekil ve içeriği
55- Çıkış özeti
66- Dosyalama yöntemleri
77- Dosyalama işlemleri, tanımlar ve amaçlar
88- Ara Sınav
99- Hasta dosyalarının yerine kaldırılması, yerleşim hatalarının önlenmesi
1010- İndeksleme işlemleri, hasta, doktor indeksi
1111- İndeksleme işlemleri, hasta, doktor indeksi
1212- Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri
1313- Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri
1414- Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri
1514- Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) 2.Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) 3.Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) 4.Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003 Temel arşivcilik bilgileri ve arşiv mevzuat düzenlemeleri. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Kurumlararası Arşivcilik ve dokümantasyon semineri. (Binark İ. Ankara- 1989) 5. Tıp Sekreterliği (Tengilimoğlu D, Köksal A. Ankara 2009)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Quiz155
Tartışma11414
Soru-Yanıt11313
Takım/Grup Çalışması11414
Beyin Fırtınası41456
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1112112111112211
ÖÇ2222221121112221
ÖÇ3112212222121111
ÖÇ4112111222111222
ÖÇ5121221211211211
ÖÇ6221111111111221
ÖÇ7222222221222211
ÖÇ8122212211222222
ÖÇ9211112212111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek