Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD209B2 | Sağlık Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar 2 İletişim Süreci ve Öğeleri 3 İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları 4 İletişimde Algılama ve Değerlendirme 5 İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı 6 İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri 7 İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi 8 Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı 9 Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri 10 Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi 11 İşitmek ve Dinlemek 12 Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci 13 İletişim Engelleri ve Aşılması 14 Empati Kavramı ve Empatik Yaklaşım |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.GörAhmet Ali ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojinin temel kavramlarını belirleyebilir | 2 | Psikolojinin temel kavramlarını açıklayabilir. | 3 | Sosyal psikoloji ile ilgili kavram,teori ve metodların uygunluğunu günümümzle ve ülkemiz toplumunun çalışma hayatıyla ilişkilendirerek gösterebilir elde edilen sonuçlara göre teori ve metodları yeniden yorumlayabilir,açıklayıp ilişkilendirebilir | 4 | Etkili iletişim kurma yöntemlerini bilip,kullanabilir. | 5 | Kişiler arası ve gruplar arası ilişkileri etkileyen insana ait özellikleri kavrayabilir. | 6 | İnsan ve çevresiyle olan ilişkileri,iletişimini ve davranışlarının gelişimini analiz edebilir. | 7 | İnsan davranışlarını etkileyen faktörleri tartışabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramı, süreci, etkin iletişimin temel özellikleri, iletişim türleri, iletişimde işitmek ve algılamanın önemi, iletişim engelleri, empati kavramı, beden dilinin iletişimdeki rolü vb. konulara yönelik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. 1 İletişim kavramını ve önemini öğrenmek 2 Etkin iletişimin sağlanması için gerekli koşulları öğrenmek 3 Sağlık sektöründe iletişimin önemini kavramak 4 Beden dilini ve iletişime etkisini öğrenmek 5 Empati kavramını ve etkilerini kavramak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | İletişim Süreci ve Öğeleri | | | 3 | İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları | | | 4 | İletişimde Algılama ve Değerlendirme | | | 5 | İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı | | | 6 | İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri | | | 7 | İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı | | | 10 | Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri | | | 11 | Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi | | | 12 | İşitmek ve Dinlemek | | | 13 | Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci | | | 14 | İletişim Engelleri ve Aşılması | | | 15 | İletişim Engelleri ve Aşılması | | | 16 |
Final Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990. 2.Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009. 3.Kişiler arası iletişim,Pegem Yayınları 4.Terapötik iletişim Kişiler Arası İlişkiler,Atatürk Üniversitesi S.H.MY.O ,1989 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|