BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TD203B3Hastalıklar Bilgisi Zorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İnsanı biyo- psiko- sosyal boyutlarıyla bir bütün olarak tanımak ve değerlendirmek, insan davranışının tanınması ve bunun hem sağlık, hem de hastalık durumundaki özelliklerinin bilinmesi, hasta ilişkisindeki etkileşimi en olumlu, en verimli, en yaratıcı biçimde şekillendirip yürütmek, bunun için davranış bilimlerini öğrenmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Veysel ARSLAN
Öğrenme Çıktıları
1Davranış bilimlerinin tanımı, davranış bilimlerini oluşturan disiplinler ve temel kavramları bilir.
2 Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir.
3 Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir.
4 Toplumla ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümzüle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilir
5 Elde edilen sonuçlara göre teori ve metodları yeniden yorumlayabilr ve ilişkilendirebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Davranış düzlemi, statü, Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri, Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu, Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler,Algılama algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler,Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları, İkna ikna süreci ve ikna teknikleri, Güdüleme güdüleme süreci teorileri ve yönetilmesi, Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi, İletişim unsurları ve türleri, Grup yapısı gruplardaki davranışları, Kültür kültür çeşitleri özellikleri, Örgüt kültürü, Örgütlerde rol davranışı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Davranış düzlemi , statü
2Sosyal etki önemi kaynağı ve sosyal etki türleri
3Tutum önemi bileşenleri işlevleri tutumların yapısal özellikleri oluşumu
4Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler
5Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörler
6Öğrenme işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları
7İkna ikna süreci ve ikna teknikleri
8Ara Sınav
9Stres stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetimi
10İletişim unsurları ve türleri
11Grup yapısı gruplardaki davranışları
12Kültür kültür çeşitleri özellikleri
13Örgüt kültürü
14Örgütlerde rol davranışı
15Örgütlerde rol davranışları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Davranış Bilimleri, Prof. Dr. Salih Güney, 6. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011 2. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof. Dr. Adnan Çelik, ÖzBaran Ofset Matbaacılık, Ankara, 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım10110
Soru-Yanıt10110
Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111112222211111
ÖÇ2111222221111222
ÖÇ3222221111111111
ÖÇ4111112222211111
ÖÇ5111112222222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek