Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TD106B3 | Tıbbi Dokümantasyon II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
1.Hasta dosyalarının hukuki yönünün öneminin farkında olma, 2. Hasta dosyalarında yer alan evrakın değerlendirilmesini kavrayabilme, 3. Hasta dosyalarının standardizasyonunu sağlayabilme, 4. Dosya özetlerini kurallara uygun hazırlayabilme 5. Çıkış özeti, yazabilme 6. Uygun dosyalama yöntemlerini seçebilme becerisini kazanabilme, 7. Dosyalama işlemleri yapabilme 8. Dosyalama sistemlerini kavrayabilme, uygun sistemi seçebilme, 9. Hasta dosyalarının ödünç alınıp verilmesini yapabilme 10. Hasta dosyalarının yerine kaldırılmasını yapabilme ve yerleşim hatalarını önleyebilme 11. İndeksleme işlemleri bilgisi, hasta, doktor indeksi hazırlayabilme 12. Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleri hazırlayabilme 13. Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemlerinin amacı, faydalarını kavrabilme 14. Hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemlerine uygun kodlayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Merve ÇARKIT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tıbbi dokümantasyon faaliyetlerinde sekreterin yeri ve önemini kavrar | 2 | Uygun dosyalama yöntemlerini seçer | 3 | Tıbbi dokümanların dosyalanmasına ve dosyalama sürecine ilişkin temel ilkeleri kavrar | 4 | Hasta dosyalarını oluşturan formlara ilişkin bilgi edinir | 5 | Hasta dosyalarının önemini ve düzenlenmesini öğrenir | 6 | Sağlık hizmetlerindeki verinin temel özelliklerini tanımlar. | 7 | Tıbbi dokümanları hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanır. | 8 | Kodlanmış verilerin kullanım alanlarını tanır. | 9 | Klinik kodlama yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hasta dosyalarının hukuki yönü, yer alan evrakın değerlendirilmesi, standardizasyonu, Dosya ve çıkış özetleri, dosyalama yöntemleri, işlemleri, sistemleri, hasta dosyalarının ödünç alınıp verilmesini , yerleşim hataları, indeksleme işlemleri hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırma sistemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hasta dosyalarının hukuki yönü | | | 2 | Hasta dosyalarında yer alan evrakın değerlendirilmesi | | | 3 | Hasta dosyalarının standardizasyonu | | | 4 | Dosya özetlerinin hazırlanması, şekil ve içeriği | | | 5 | Çıkış özeti | | | 6 | Dosyalama yöntemleri | | | 7 | Dosyalama işlemleri, tanımlar ve amaçlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dosyalama sistemleri yarar ve sakıncaları | | | 10 | Hasta dosyalarının yerine kaldırılması, yerleşim hatalarının önlenmesi | | | 11 | İndeksleme işlemleri, hasta, doktor indeksi | | | 12 | İndeksleme işlemleri, hasta, doktor indeksi | | | 13 | Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri | | | 14 | Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri | | | 15 | Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) 2.Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) 3.Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) 4.Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003 Temel arşivcilik bilgileri ve arşiv mevzuat düzenlemeleri. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Kurumlararası Arşivcilik ve dokümantasyon semineri. (Binark İ. Ankara- 1989) 5. Tıp Sekreterliği (Tengilimoğlu D, Köksal A. Ankara 2009) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 13 | 13 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ9 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|