|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇKBSTJB | Staj | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin kurumsal derslerde aldığı bilgilerini eğitsel danışmanının rehberliğinde ilgili sosyal hizmet kurumlarında uygulayarak mesleki deneyim kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kuramsal derslerde öğrendiği bilgilerin uygulamasını yaparak mesleki deneyim kazanacaktır. | 2 | Mesleği gereği çalışabileceği kurumları tanıyabilecek, ilgili mevzuata göre işleyiş biçimlerini kavrayabilecektir. | 3 | Uygulama sırasında mesleği açısından kişisel özelliklerinin farkına vararak olumlu yanlarını güçlendirebilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğrenciler meslekleriyle ilgili kurumları tanıyarak, mesleğin gerektirdiği özelliklerini güçlendirerek mesleki deneyim kazanabilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Uygulama yaptığı kurumu, kurumun verdiği hizmetleri tanıma | | | 2 | Uygulama yaptığı kurumun işleyişini ve ilgili mevzuatı tanıma | | | 3 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma | | | 4 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 5 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 6 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 7 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 10 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 11 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 12 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 13 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma | | | 14 | Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma. | | | 15 | Uygulamanın, yapılan çalışmalar ve ilgili raporlar çerçevesinde eğitsel danışman ile birlikte değerlendirilmesi. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Akyüz, E. (2010). Çocuk Hukuku, Çocukların Hakları ve Korunması. Ankara: Pegem.
2. Şenocak, H. (2005). “Korunmaya Muhtaç Çocuklar: İstanbul Yetiştirme Yurtları Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
3. Şimşek, Z. ve diğer, (2008). “Kurum Bakımındaki Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Duygusal Sorunların Epidemiyolojisi; Ulusal Örneklemde Karşılaştırmalı Bir Araştırma” Türk Psikiyatri Dergisi, (19) 3, 235-246.
4. Şimşek, Z. ve Erol, N. (2008). “Korunma Gereksinimi Olan Çocuklar; Kurum Bakımı ve Koruyucu Aile Sistemi”, Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XX. Sempozyum Sunumları, 15-16 Şubat 2007, (Ed.: Neşe Erol), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.129-167.
5. Taştekil, S. (1989). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmetler Koruyucu Aile Bakımı- İzmir Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
6. Yılmaz, G. (2006). “Yetiştirme Yurdu ve Yuvalarda Yaşayan Çocuklar”, Pediatrik Bilimler, (2), 2, 103-108.
7. Yörükoğlu, A. (2004). “Koruma Altındaki Çocuklar ve Hakları”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.3-8.
8. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu, 15.07.2005 tarih ve 25876 sayılı Resmi Gazete.
9. Ekşi, A. (2004). “Koruma Altında Çocuklar: Dünyada Beş Kıt’anın Çeşitli Ülkelerinden Örnekler”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.9-24.
10. Elmacı, D. (2010). “Günümüzün Yetim Kalan Kuruluşları: Yetiştirme Yurtları” Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (8) 4, 949-970.
11. Kocaoğlu, F. (2010). Çocuk ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 | Rapor Hazırlama | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Rapor | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Zorunlu |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Bireysel Çalışma | 30 | 4 | 120 | Rapor | 30 | 1 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|