BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKBSTJBStajZorunlu245
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin kurumsal derslerde aldığı bilgilerini eğitsel danışmanının rehberliğinde ilgili sosyal hizmet kurumlarında uygulayarak mesleki deneyim kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Kuramsal derslerde öğrendiği bilgilerin uygulamasını yaparak mesleki deneyim kazanacaktır.
2Mesleği gereği çalışabileceği kurumları tanıyabilecek, ilgili mevzuata göre işleyiş biçimlerini kavrayabilecektir.
3Uygulama sırasında mesleği açısından kişisel özelliklerinin farkına vararak olumlu yanlarını güçlendirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrenciler meslekleriyle ilgili kurumları tanıyarak, mesleğin gerektirdiği özelliklerini güçlendirerek mesleki deneyim kazanabilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uygulama yaptığı kurumu, kurumun verdiği hizmetleri tanıma
2Uygulama yaptığı kurumun işleyişini ve ilgili mevzuatı tanıma
3Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma
4Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
5Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
6Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
7Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
8Ara Sınav
9Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
10Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
11Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
12Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
13Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma
14Uygulama yaptığı kurumda eğitsel danışmanının rehberliğinde çalışma, çalışmalarını raporlaştırma.
15Uygulamanın, yapılan çalışmalar ve ilgili raporlar çerçevesinde eğitsel danışman ile birlikte değerlendirilmesi.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akyüz, E. (2010). Çocuk Hukuku, Çocukların Hakları ve Korunması. Ankara: Pegem. 2. Şenocak, H. (2005). “Korunmaya Muhtaç Çocuklar: İstanbul Yetiştirme Yurtları Üzerine Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 3. Şimşek, Z. ve diğer, (2008). “Kurum Bakımındaki Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Duygusal Sorunların Epidemiyolojisi; Ulusal Örneklemde Karşılaştırmalı Bir Araştırma” Türk Psikiyatri Dergisi, (19) 3, 235-246. 4. Şimşek, Z. ve Erol, N. (2008). “Korunma Gereksinimi Olan Çocuklar; Kurum Bakımı ve Koruyucu Aile Sistemi”, Koruyucu Aile, Evlat Edinme Hizmetleri ve Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XX. Sempozyum Sunumları, 15-16 Şubat 2007, (Ed.: Neşe Erol), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.129-167. 5. Taştekil, S. (1989). Korunmaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmetler Koruyucu Aile Bakımı- İzmir Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 6. Yılmaz, G. (2006). “Yetiştirme Yurdu ve Yuvalarda Yaşayan Çocuklar”, Pediatrik Bilimler, (2), 2, 103-108. 7. Yörükoğlu, A. (2004). “Koruma Altındaki Çocuklar ve Hakları”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.3-8. 8. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu, 15.07.2005 tarih ve 25876 sayılı Resmi Gazete. 9. Ekşi, A. (2004). “Koruma Altında Çocuklar: Dünyada Beş Kıt’anın Çeşitli Ülkelerinden Örnekler”, Koruma Altındaki Çocuklar, Prof. Dr. Mualla Öztürk Anısına XVII. Sempozyum Sunumları, 23-25 Şubat 2004, (Ed.: Rana Uslu), Ankara: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yay., s.9-24. 10. Elmacı, D. (2010). “Günümüzün Yetim Kalan Kuruluşları: Yetiştirme Yurtları” Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (8) 4, 949-970. 11. Kocaoğlu, F. (2010). Çocuk ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Uygulama/Pratik150
Rapor Hazırlama150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Rapor1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Zorunlu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Bireysel Çalışma304120
Rapor30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144424113444
ÖÇ244424113444
ÖÇ344424114444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek