BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB206BÇocuk İhmali ve İstismarıZorunlu242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları bilir.
2Evrensel çocuk hakları sözleşmesinin içeriğini öğrenir.
3Ülkemizde çocuk haklarını koruyan yasaları bilir.
4İstismar ve ihmale uğramış çocukla kurulan terapötik ilişkide dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir.
5İstismar durumu ile karşılaştığında izlemesi gereken yolu ve yasal yükümlülüklerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk istismarı ve ihmaliyle ilgili temel kavramlar
2Çocuğun temel ve onu yetişkinden ayıran özellikleri
3Evrensel çocuk hakları
4İhmal ve istismar türleri- Duygusal istismar
5İhmal ve istismar türleri-Fiziksel istismar
6İhmal ve istismar türleri-Cinsel istismar
7İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanıma
8Arasınav (vize) haftası
9Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlar
10İstismara ve ihmale uğrayan çocukla ilk görüşme
11İstismar ve ihmale uğrayan çocuğa terapötik yardım süreci
12Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemler
13Çocuk izlem merkezleri
14Genel tekrar
15Genel Tekrar
16Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen. Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma5210
Soru-Yanıt5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ132113113323
ÖÇ232213113323
ÖÇ332113113323
ÖÇ432213113323
ÖÇ532113113323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek