Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇKB206B | Çocuk İhmali ve İstismarı | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin çocuk istismarını anlamasını, istismara uğramış çocukları fark etmesini, gerekli terapötik yardım ve hukuksal sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları bilir. | 2 | Evrensel çocuk hakları sözleşmesinin içeriğini öğrenir. | 3 | Ülkemizde çocuk haklarını koruyan yasaları bilir. | 4 | İstismar ve ihmale uğramış çocukla kurulan terapötik ilişkide dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir. | 5 | İstismar durumu ile karşılaştığında izlemesi gereken yolu ve yasal yükümlülüklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk istismarı ve ihmaliyle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Çocuğun temel ve onu yetişkinden ayıran özellikleri | | | 3 | Evrensel çocuk hakları | | | 4 | İhmal ve istismar türleri- Duygusal istismar | | | 5 | İhmal ve istismar türleri-Fiziksel istismar | | | 6 | İhmal ve istismar türleri-Cinsel istismar | | | 7 | İstismara ve ihmale uğrayan çocuğu tanıma | | | 8 | Arasınav (vize) haftası | | | 9 | Çocuk istismarı ve ihmaliyle karşılaşan psikolojik danışmanın yasal yükümlülükleri ve izlemesi gereken adımlar | | | 10 | İstismara ve ihmale uğrayan çocukla ilk görüşme | | | 11 | İstismar ve ihmale uğrayan çocuğa terapötik yardım süreci | | | 12 | Çocuk ihmali ve istismarına karşı koruyucu önlemler | | | 13 | Çocuk izlem merkezleri | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen.
Gürhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|