BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB112BKanunla İhtilafa Düşen ÇocuklarZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuk suçluluğu olgusunun ve bu sorun alanında mevcut ve öngörülen sosyal hizmet yaklaşımlarının/uygulamalarının incelenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk suçluluğunu açıklayan teorileri açıklar.
2Çocuk adalet sisteminin tarihsel gelişimini açıklar.
3Çocuk adalet sisteminin bileşenlerinin nasıl çalıştığını yorumlar.
4Çocuk adalet sisteminde sosyal hizmet uzmanının rol ve işlevlerini sayar.
5Suça sürüklenmiş/itilmiş çocuk tanımını yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Suç teorileri, Polis ve sosyal hizmet uygulamaları, Mahkeme ve sosyal hizmet uygulamaları, Ceza İnfaz Kurumları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derste kullanılacak kaynakların tanıtılması ve Suç nedir? konusuna giriş
2Suç nedir? Suça sürüklenen gençler ve çocuklar ve diğer tanımlar
3Kural ve insan, çocuk suçluluğu
4Suçlulukta kalıtsal, bedensel ve zihinsel etkenler
5Çocuğun duygusal ve toplumsal gelişim evreleriyle suçluluk ilişkisi Kişilik uyum ve davranış bozuklukları
6Suça sürüklenen çocuk olgusu Çocukların suça sürüklenme deneyimleri
7Suçluluk kuramları
8Arasınav (vize) haftası
9Suçlu çocuk ve gençlerin yeniden topluma kazandırılması ve metodoloji
10Ebeveyni cezaevinde olan çocuklar
11Suça sürüklenen çocukların hakları
12Suça sürüklenen çocukların hakları
13Suça sürüklenen ve mağdur çocuklara yönelik sosyal hizmet uygulamaları
14Denetimli serbestlik/ bu şekilde olan çocuk ve gençler
15Ceza Ve Tevkif evlerinin Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları
16Yılsonu (final) sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Eryalçın, M. Ve Duyan, V. (2016) Suça Sürüklenen Çocuk ve Gençler, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi 2. Solak, Ö. (2021). Suça Sürüklenen Çocuk Olmak. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 3. Yavuzer, H. (2021). Çocuk ve Suç. 20. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi. 4. Giray Sözen, F. (2018). Ebeveyni Cezaevinde Olan Çocuklar, (İçinde: Çocuk Hakları, Ed: Şehnaz Ceylan). Ankara: Hedef Yayıncılık. 5. Akyüz, E. (2020). Çocuk Hukuku: Çocuk Hakları ve Korunması. 7. Baskı Ankara: Pegem Akademi 6. Şar, A.H. (2018). Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları II. (İçinde: Aile ve Çocukla Sosyal Hizmet, Ed: Yusuf Genç ve H. Hüseyin Taylan). T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3439 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2287
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10220
Soru-Yanıt10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma224
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ141141111211
ÖÇ242133132342
ÖÇ342222133322
ÖÇ442243113422
ÖÇ531141145442
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek