Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇKB110B | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı gelişen çocukların tanıtılması, özel eğitim alanında uygulanan bireysel eğitim programlarının incelenmesi, Türkiye’deki özel eğitim hizmetlerinin ve sosyal hizmet uygulamalarının incelenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Nihal ÖZDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’deki özel eğitim sistemini bilir | 2 | Bireyselleştirilmiş eğitim programını tanır | 3 | Özel eğitime ihtiyacı olan çocuğu tanımlar, özel ilgiye gereksinimi olduğunu bilir | 4 | Çocuklarda farklı nedenlerle görülen farklı gelişimsel özellikleri tanımlayabilecek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında, çocuklarda farklı gelişimsel özellikler, otizm spektrum bozuklukları, zihinsel engel, özgül öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu gibi çeşitli nedenlerle farklı gelişimsel özellikleri olan bu çocukların psikososyal özellikleri, davranış sorunları, eğitimsel gereksinimleri, özel bakım gereksinimlerine, okul öncesi eğitimde ve okulda karşılaştıkları sorunlar, okul ortamında sosyal kabullerinin sağlanmasına ilişkin konular yer almaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derste kullanılacak kaynakların tanıtılması ve özel eğitimin tarihi gelişimi konusuna giriş | | | 2 | Özel eğitimin tarihi gelişimi ve bazı tanımlar | | | 3 | Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi, okulda karşılaşılan sorunlar | | | 4 | Zihinsel engeli olan çocuklar ve eğitimleri | | | 5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan ve eğitimleri | | | 6 | İşitme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri | | | 7 | Fiziksel yetersizliği / süreğen hastalığı olan ve eğitimleri | | | 8 | Arasınav (vize) haftası | | | 9 | Görme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri | | | 10 | Duygu davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri | | | 11 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar ve eğitimi | | | 12 | Otizm, otizm spektrum bozuklukları ve eğitimleri; | | | 13 | Çoklu yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri | | | 14 | Üstün yetenekli çocuklar; bireyselleştirilmiş eğitim programı | | | 15 | Aile Eğitimi | | | 16 | Yıl sonu (Final) sınavı haftası | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Necate Baykoç, K. (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimi. Erzurum : Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını ISBN: 978-625-7931-22-9
2. Çakıroğlu, O. (2019). Özel Eğitim I. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını.
Erişim Tarihi: 18.09.2021 https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 9 | 4 | 36 |
Soru-Yanıt | 9 | 4 | 36 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 4 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|