BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB110BÖzel Gereksinimli Çocuklar ve Özel EğitimZorunlu126
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı gelişen çocukların tanıtılması, özel eğitim alanında uygulanan bireysel eğitim programlarının incelenmesi, Türkiye’deki özel eğitim hizmetlerinin ve sosyal hizmet uygulamalarının incelenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Nihal ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’deki özel eğitim sistemini bilir
2Bireyselleştirilmiş eğitim programını tanır
3Özel eğitime ihtiyacı olan çocuğu tanımlar, özel ilgiye gereksinimi olduğunu bilir
4Çocuklarda farklı nedenlerle görülen farklı gelişimsel özellikleri tanımlayabilecek,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, çocuklarda farklı gelişimsel özellikler, otizm spektrum bozuklukları, zihinsel engel, özgül öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu gibi çeşitli nedenlerle farklı gelişimsel özellikleri olan bu çocukların psikososyal özellikleri, davranış sorunları, eğitimsel gereksinimleri, özel bakım gereksinimlerine, okul öncesi eğitimde ve okulda karşılaştıkları sorunlar, okul ortamında sosyal kabullerinin sağlanmasına ilişkin konular yer almaktadır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derste kullanılacak kaynakların tanıtılması ve özel eğitimin tarihi gelişimi konusuna giriş
2Özel eğitimin tarihi gelişimi ve bazı tanımlar
3Özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi, okulda karşılaşılan sorunlar
4Zihinsel engeli olan çocuklar ve eğitimleri
5Dil ve konuşma bozukluğu olan ve eğitimleri
6İşitme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
7Fiziksel yetersizliği / süreğen hastalığı olan ve eğitimleri
8Arasınav (vize) haftası
9Görme yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
10Duygu davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri
11Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar ve eğitimi
12Otizm, otizm spektrum bozuklukları ve eğitimleri;
13Çoklu yetersizliği olan çocuklar ve eğitimleri
14Üstün yetenekli çocuklar; bireyselleştirilmiş eğitim programı
15Aile Eğitimi
16Yıl sonu (Final) sınavı haftası
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Necate Baykoç, K. (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimi. Erzurum : Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını ISBN: 978-625-7931-22-9 2. Çakıroğlu, O. (2019). Özel Eğitim I. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını. Erişim Tarihi: 18.09.2021 https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Tartışma9436
Soru-Yanıt9436
Örnek Vaka İncelemesi5420
Bireysel Çalışma5420
Okuma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ131111111111
ÖÇ253123111324
ÖÇ332324112212
ÖÇ432335211213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek