BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB115BKorunmaya İhtiyacı Olan ÇocuklarZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Korunma ihtiyacı olan çocukların tanımı, kapsamı, korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik hizmet ve müdahale planları hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY
Öğrenme Çıktıları
1Korunma ihtiyacı olan çocukları kavramsal çerçevede açıklayabilecektir.
2Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında alınacak koruyucu ve önleyici tedbirleri bilir.
3Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmaları tartışabilecektir.
4Türkiye’de korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar.
5Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türlerini tartışabilecektir.
6Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik ilgili kurum ve kuruluşları açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş, Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları, Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar, Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler, Çocuk ihmali ve istismarı, Çocukların korunma altına alınma nedenleri, Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler, Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler, Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar, Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar; konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları.
2Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar.
3Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler.
4Çocuk ihmali ve istismarı.
5Çocukların korunma altına alınma nedenleri.
6Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılan işlemler.
7Çocuğun koruma altına alınmasından sonra yapılan işlemler.
8Arasınav (vize) haftası
9Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler.
10Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar.
11Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri).
12Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri).
13Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri (koruyucu aile, evlat edinme, kurumsal hizmet modelleri).
14Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar.
15Dersin genel olarak değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Yavuzer, H. (1990). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-I (tanımlar) -Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-II (önleme ve rehabilitasyon) -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://www.aile.gov.tr/ -Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası. Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/ -Unicef (2011). Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu -2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve Unicef: Çocuklarla Adli Görüşme Odaları, Unicef: Ulusal ve Uluslararası Çocuk Mevzuatı -Unicef: Sosyal Çalışma Görevlileri İçin Eğitim Kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt20240
Bireysel Çalışma10220
Okuma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ134343311324
ÖÇ234444412444
ÖÇ344434412444
ÖÇ444444412444
ÖÇ522233412433
ÖÇ644444411334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek