Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇKB115B | Korunmaya İhtiyacı Olan Çocuklar | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Korunma ihtiyacı olan çocukların tanımı, kapsamı, korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik hizmet ve müdahale planları hakkında bilgi vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sultan Melek OKTAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Korunma ihtiyacı olan çocukları kavramsal çerçevede açıklayabilecektir. | 2 | Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında alınacak koruyucu ve önleyici tedbirleri bilir. | 3 | Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik yapılan çalışmaları tartışabilecektir. | 4 | Türkiye’de korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik mevcut hizmet ve yasal mevzuatı açıklar. | 5 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türlerini tartışabilecektir. | 6 | Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik ilgili kurum ve kuruluşları açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders; Korunma ihtiyacı olan çocuk hakkında kavramsal giriş, Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları, Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar, Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler, Çocuk ihmali ve istismarı, Çocukların korunma altına alınma nedenleri, Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılması gerekenler, Çocuk koruma altına alındıktan sonra yapılması gerekenler, Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler, Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar, Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri),Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(koruyucu aile, evlat edinme, hizmet modelleri),Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar; konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Korunma ihtiyacı olan çocuğun tanımı, korunma altına alınma şartları. | | | 2 | Türkiye'de ve Dünya'da korunma ihtiyacı olan çocuklar için yapılan çalışmalar. | | | 3 | Korunma ihtiyacı olan çocuklara yönelik sosyal politikalar ve yasal düzenlemeler. | | | 4 | Çocuk ihmali ve istismarı. | | | 5 | Çocukların korunma altına alınma nedenleri. | | | 6 | Çocuğun koruma altına alınması sırasında yapılan işlemler. | | | 7 | Çocuğun koruma altına alınmasından sonra yapılan işlemler. | | | 8 | Arasınav (vize) haftası | | | 9 | Suça sürüklenen çocuklar ve çocuk suçluluğuna yönelik yapılan yasal düzenlemeler. | | | 10 | Suç nedenlerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar. | | | 11 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri ( Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, kadın erkek konukevleri hizmet modelleri). | | | 12 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri(sevgi evleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri hizmet modelleri). | | | 13 | Korunma ihtiyacı olan çocukları koruma ve bakım türleri (koruyucu aile, evlat edinme, kurumsal hizmet modelleri). | | | 14 | Kurumda yaşamanın çocuklar üzerinde yarattığı etkiler ve sonuçlar. | | | 15 | Dersin genel olarak değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Yavuzer, H. (1990). Çocuk ve Suç. İstanbul: Remzi Kitabevi
-Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-I (tanımlar)
-Polat, Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı-II (önleme ve rehabilitasyon)
-Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://www.aile.gov.tr/
-Türkiye İstatistik Kurumu resmi sayfası. Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/
-Unicef (2011). Türkiye'de Çocukların Durumu Raporu
-2828 ve 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve Unicef: Çocuklarla Adli Görüşme Odaları, Unicef: Ulusal ve Uluslararası Çocuk Mevzuatı
-Unicef: Sosyal Çalışma Görevlileri İçin Eğitim Kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 20 | 2 | 40 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|