BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÇKB107BÇocuk Gelişimi-IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
0-18 yaş aralığındaki çocukların gelişimsel özelliklerini bilmek ve gelişim özelliklerine uygun öğretim ortamı ve etkinlikleri hazırlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Cansu SAĞLAM
Öğrenme Çıktıları
1Gelişimin Temel Kavramları-İlkelerin dönemlerini bilir.
2Çocuklarda Fiziksel ve Psiko-Motor Gelişim aşamalarını bilir.
3Çocuklarda Fiziksel ve Psiko Motor Gelişim takibi yapar.
4Çocuklarda Bilişsel Gelişim aşamalarını bilir.
5Çocuklarda Dil gelişim aşamalarını açıklar.
6Çocukların Bilişsel ve dil gelişim aşamalarına uygun etkinlikleri hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili kavramlar, gelişimin ilkeleri, 0-18 yaş aralığındaki çocukların fiziksel, psiko-motor, bilişsel ve dil gelişimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişimle ilgili temel kavramlar (Büyüme, olgunlaşma, öğrenme, gelişme, hazırbulunuşluk, kritik dönem)
2Gelişim İlkeleri, Gelişime Etki Eden Faktörler (Kalıtım ve Çevre)
3Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri
4Fiziksel gelişimin tanımı ve önemi, fiziksel gelişimle ilgili temel kavramlar
5Fiziksel gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve fiziksel gelişimi değerlendirme
6Psikomotor gelişimin tanımı önemi, psikomotor gelişimle ilgili temel kavramlar
7Psikomotor gelişimi ölçme araçlarını ve gereçlerini kullanma ve Psikomotor gelişimi değerlendirme
8 Arasınav
9Bilişsel gelişimin tanımı, önemi, bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar
10Piaget’e göre bilişsel gelişim ilkeleri, Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri
11Vygotsky ve Bruner’e göre bilişsel gelişim teorisi
12Dil gelişiminin tanımı, dil gelişim dönemleri
13Dil gelişim kuramları
14Gelişim alanlarına yönelik etkinlik önerileri
15Genel tekrar
16Yarıyıl sonu sınavı (Final)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÇOCUK GELİŞİMİ VE RUH SAĞLIĞI F.GÜL CİRHİNLİOĞLU NOBEL YAYINLARI, Çocuk Gelişimi, Hedef Yayıncılık, Editörler: Prof. Dr. Neriman ARAL, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL Eğitim Bilimleri, Gelişim Psikolojisi, Yazar: Bülent TANIK.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144415111111
ÖÇ244415111111
ÖÇ344415111111
ÖÇ444415111111
ÖÇ544415111111
ÖÇ644415111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek