Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGP201B2 | Sosyal Hizmet Mesleğine Giriş | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal hizmete giriş dersiyle öğrencinin sosyal hizmetin temel kavramları, sosyal hizmetin tarihsel gelişimi ve sosyal hizmetin rol ve işlevleri hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. SİNAN BALCI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi tamamladıktan sonra; öğrenciler birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. | 2 | Alanda etik kural ve değerlerin bilincinde olur. | 3 | Sosyal inceleme raporu hazırlama ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Sosyal hizmetin tanımı, sosyal hizmetin temel kavramları, sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, sosyal hizmetin temel unsurları, sosyal hizmet müdahalesi, sosyal hizmet müdahale alanları üzerinde durulacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal hizmetin önemi ve amacı | YOK | YOK | 2 | Sosyal hizmetin tarihsel gelişim süreci | YOK | YOK | 3 | Sosyal hizmetin refah sistemi içindeki yeri ve insani yardım meslek grupları | YOK | YOK | 4 | Sosyal hizmet ve dezavantajlı gruplar | YOK | YOK | 5 | Sosyal hizmet müdahale süreci ve sosyal inceleme | YOK | YOK | 6 | Tıbbi sosyal hizmet | YOK | YOK | 7 | Engelli ve yaşlılarla sosyal hizmet | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | YOK | YOK | 9 | Sosyal hizmet etik ilke ve değerler | YOK | YOK | 10 | Sosyal hizmet yaklaşımları | YOK | YOK | 11 | Sosyal hizmet kuruluşları 1 | YOK | YOK | 12 | Sosyal hizmet kuruluşları 2 | YOK | YOK | 13 | Sosyal güvenlik teknikleri 2 | YOK | YOK | 14 | Sosyal hizmetin diğer bilimlerle karşılaştırılması ve ilişkisi | YOK | YOK | 15 | Genel değerlendirme | YOK | YOK | 16 | FİNAL | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Zastrow C., Sosyal hizmete giriş, 2013.
Veli Duyan, Sosyal hizmet temelleri yaklaşımları ve müdahale yöntemleri, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Beyin Fırtınası | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|