Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SGP107B | Sosyal Politikaya Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Hem toplumların karşılaştığı temel sosyal sorunları, hem de devletin önemli bir etki ve ödev alanı olarak sosyal sorumluluk alanını ve bu alandaki politikaları tanıtmak. Tarihsel bir perspektiften sosyal politikanın gelişimini tartışmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. SİNAN BALCI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler modern dünya tarihi boyunca sosyal politika ve yoksulluk konularının farklı tartışılma biçimlerini kavrayacaklar. | 2 | Öğrenciler, devlet-toplum ilişkilerinde ve vatandaşlık kavramının içeriğinde yaşanan tarihsel dönüşümlerin sosyal politika tartışmalarındaki süreklilik ve değişimleri anlayacaklar | 3 | Öğrenciler Modern Türkiye tarihi boyunca yoksulluk ve sosyal sorun konularının tartışılma biçimlerindeki süreklilik ve değişimi görecekler | 4 | Öğrenciler Türkiye'nin sosyal refah rejiminin dönüşümünü ve Türkiye'de yoksullukla mücadele etmeyi amaçlayan yeni sosyal yardım programlarını Avrupa'da sosyal politika meselesine yaklaşımdaki yeni eğilimlerle karşılaştırmalı olarak görecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Sosyal politikanın temel amacı, sosyal politikanın kapsamı ve hedef kitlesi, dünyada ve Türkiye'de sosyal politikanın tarihsel gelişimi. Ulusal ve uluslararası sosyal politika araçları. Çalışma koşulları. Yoksulluk kavramı ve yoksulluğun başlıca nedenleri. Yoksullukla mücadelede temel yaklaşımlar ve politikalar. Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Sosyal Politika Nedir? | YOK | YOK | 2 | Yoksulluk ve Sosyal Politikaya Tarihsel Yaklaşımlar | YOK | YOK | 3 | Kapitalizm, Sosyal Sorun ve Refah Politikaları | YOK | YOK | 4 | Modern Devlet, Emek ve Sosyal Politika | YOK | YOK | 5 | Avrupa Refah Devleti Modeli | YOK | YOK | 6 | Refah Kapitalizminin Üç Dünyası | YOK | YOK | 7 | Refah Devletine Ne Oldu? | YOK | YOK | 8 | Osmanlı İmparatorluğunda Yoksulluk ve Sosyal Yardım | YOK | YOK | 9 | Erken Cumhuriyet Dönemi: Devletçilik ve Hayırseverlik | YOK | YOK | 10 | Demokrat Parti Popülizmi: İşçi ve Köylülerin Yaşam Koşulları | YOK | YOK | 11 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Sosyal Sigorta Kurumlarının Gelişimi | YOK | YOK | 12 | Türkiye'nin Refah Rejiminin Dönüşümü | YOK | YOK | 13 | Günümüz Türkiye'sinde Yoksulluk ve Sosyal Yardım | YOK | YOK | 14 | Küresel ve Ulusal Bakış Açısıyla Postmodern Sosyal Politika Yaklaşımları | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|