Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SHU115B2 | Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Havaaraçlarının uçma prensiplerini, eski yeni uçak tipleri ve çeşitli uçaklarda bulunan yapısal elemanların tanımı, uçak ve helikopter güç sistemleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Ayşen YEŞİL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uçmanın teorisini ifade edebilecektir. | 2 | Atmosfer bileşenleri ile ilgili bilgi aktarabilecektir | 3 | Uçak elemanlarını tanımlayabilecektir. | 4 | Uçuş kontol yüzeylerini işlevleri ile açıklayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Uçmanın teorisi; Uçabilen cisimlerin tasnifi; Temel kavramlar: hareket, izafi hareket,standart atmosfer, uçmanın prensipleri (taşıma, sürükleme, moment veaerostatik yükler); Eski ve yeni uçak tipleri; Temel uçak elemanları: gövde,kanat, kuyruk takımı, ana uçuş kumanda yüzeyleri ve özellikleri, iniş takımları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Havacılığın tarihçesi, Türkiye'de ve dünyada havacılığın gelişimi. | | | 2 | Uçmanın teorisi; Uçabilen cisimlerin tasnifi. | | | 3 | Temel kavramlar, hareket, izafi hareket, standart atmosfer. | | | 4 | Uçmanın prensipleri (taşıma, sürükleme, moment ve aerostatik yükler) | | | 5 | uçak tipleri; Temel uçak elemanları. | | | 6 | Kanat, Ana uçuş kumanda yüzeyleri ve özellikleri. | | | 7 | Uçak Gövde Sistemleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Uçak İniş Sistemleri | | | 10 | Uçak Kuyruk Takımı | | | 11 | uçak güç sistemleri | | | 12 | Uçak motorları | | | 13 | subsonik, transonik, süpersonik uçuş. | | | 14 | Tutunma kaybı, sebepleri, önlemleri | uygulama | | 15 | Atmosfer bileşenleri, havacılık faaliyetinin sürdürebilmesiyle ilişkilendirilebilmesi | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
uçuş teorisi ve temel uçak bilgisi ders kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 20 | 1 | 20 |
Tartışma | 20 | 1 | 20 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Gösterme | 20 | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 15 | 1 | 15 |
Beyin Fırtınası | 28 | 1 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|