Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM105B | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme | 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme | 3 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme | 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilme | 5 | Yeni kelimeler öğrenebilme | 6 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme | 7 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme, farklı zamanlarda olumlu – olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme, cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme, temel konularda diyaloglar oluşturabilme, yeni kelimeler öğrenebilme, artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme, ilgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerini geliştirebilmedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı | | | 2 | Am/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları | | | 3 | İyelik eki ‘s kullanımı | | | 4 | Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.) | | | 5 | Geniş Zaman birinci bölüm | | | 6 | İş ve meslekler ve bunların tanımları ve Geniş Zaman ikinci bölüm | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb. | | | 10 | Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those | | | 11 | “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları | | | 12 | ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular | | | 13 | Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...? | | | 14 | Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri | | | 15 | Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars third edition 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson 3- Essential Grammar In Use Raymond Murphy. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|