Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANS109B | Fizyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin, normal yapı- fonksiyon ilişkisini ve homeostatik süreçleri hücre, doku ve sistem düzeyinde kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini, sindirimin sinirsel ve hormonal yolla kontrolünü kavrayabilme | 2 | Kalp ve dolaşım sisteminin genel özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları kavrayabilme | 3 | Hormonların genel özellikleri ve etki mekanizmalarını kavrayabilme | 4 | Boşaltım sisteminin yapısını tanımlayabilme, genel özelliklerini ve işlevlerini sayabilme | 5 | Santral ve periferik sinir sistemi yapılarını ve işlevlerini kavrayabilme | 6 | Homeostaz kavramını açıklayabilme | 7 | Hücrenin organellerini ve fonksiyonel özelliklerini, membran transportunu kavrayabilme | 8 | Kan hücrelerinin genel özelliklerini ve işlevlerini sayabilme, bağışıklık mekanizmalarını tanımlayabilme | 9 | Kasların yapısını, genel özelliklerini ve işlevlerini açıklayabilme | 10 | Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklayabilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyolojiye giriş, genel kavramlar ve homeostaz. Hücre ve membran fizyolojisi hakkında genel bilgi. Hareket sistemi, Sinir sistemi, Endokrin sistem, Dolaşım sistemi-Kardiovasküler sistem, Solunum sistemi, Sindirim sistemi, Boşaltım sistemi ve Üreme sistemi fizyolojileri hakkında genel bilgi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan fizyolojisine giriş, homeostaz | | | 2 | Hücre Fizyolojisi | | | 3 | Kan ve bağışıklık sistem fizyolojisi | | | 4 | Dolaşım fizyolojisi I | | | 5 | Dolaşım fizyolojisi II | | | 6 | Solunum sistemi fizyolojisi | | | 7 | Boşaltım sistemi fizyolojisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sindirim sistemi fizyolojisi | | | 10 | Endokrin sistem fizyolojisi I | | | 11 | Endokrin sistem fizyolojisi II | | | 12 | Membran ve aksiyon potansiyeli | | | 13 | Sinir ve duyu fizyolojisi I | | | 14 | Sinir ve duyu fizyolojisi II | | | 15 | Kas fizyolojisi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Guyton & Hall “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-558-9) 2. Ganong “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-826-9) 3. E R Kandel “Principles Of Neural Science” (ISBN 0-8385-7701-6) 4. Berne RM, Levy MN “Fizyoloji” (ISBN 978-975-277-165-9) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 0,5 | 7 |
Tartışma | 14 | 0,5 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 0,5 | 7 |
Gözlem | 14 | 0,5 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|