 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM102B | Türk Dili II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dil sevgisini ve bilincini geliştirmek dil düşünce bağlantısını vurgulamak bilimsel alanda üretken, yaratıcı ve ana dilini doğru kullanabilen çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkçeyi doğru ve iyi kullanabilme | 2 | Dil kültür -toplum ilişkisini göstererek dil bilincini geliştirebilme | 3 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örnek verebilme | 4 | Türk dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygulayabilme | 5 | Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dil sevgisini ve bilincini geliştirmek dil düşünce bağlantısını vurgulamak bilimsel alanda üretken, yaratıcı ve ana dilini doğru kullanabilen çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı
| | | 2 | Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
| | | 3 | Dil doğuş teorileri ve dil türleri
| | | 4 | Dil kültür ilişkisi
| | | 5 | Yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri
| | | 6 | Türk Dilinin tarihi devreleri
| | | 7 | Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri
| | | 8 | Ara Sınav ve Ders Değerlendirmesi
| | | 9 | Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri
| | | 10 | Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
| | | 11 | Türkçede yapım ve çekim ekleri
| | | 12 | Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir)
| | | 13 | Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem)
| | | 14 | Cümle ögeleri ve çeşitler | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Prof. Dr. Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006
Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001.
Prof.Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999.
Prof Dr. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001.
Porf. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Ahmet Ercilasun, Prof.Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001.
Prof. Dr. Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Dr. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara,2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 10 | 1 | 10 | Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
|
|