Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SM106B | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler. | 2 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. | 3 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler. | 4 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. | 5 | Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilerin seviyelerine uygun dil, yapı ve okuma-yazma, dinleme, konuşma becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmiş Zaman ikinci bölüm
olumsuzlar ve “ago” yapısı
| | | 2 | Geçmiş Zaman ifadeleri:
on + gün/haftanın günleri ve günün bölümleri
in + günün belirli zaman dilimleri /ay /mevsimler /yıl /yüzyıl
at + saatler
| | | 3 | Yiyecek ve içecek
Sayılabilen ve sayılamayan isimler
| | | 4 | “Severim” ve “İsterim” yapıları: I like and I’d like ve soru halleri
some/any, much/many kullanımları
| | | 5 | Nazik rica ve isteklerde bulunma
Can/Could I . . . ?or Can/Could you . . . ? yapıları
| | | 6 | Karşılaştırma sıfatları
“have got” ve “have” yapılarının kullanımı
| | | 7 | Enlik bildiren sıfatlar
| | | 8 | Genel Konu Tekrarı ve ara sınav
| | | 9 | Şehir ve ülkelerle ilgili kelimeler
| | | 10 | Yer-yön tarifleri
İnsan tasfiri
| | | 11 | Şimdiki (sürekli) Zaman
Kimin? (Whose is it?) sorusu ve iyelik zamirleri
| | | 12 | Kıyafet mağazasında alışveriş diyalogları
Geleçek planları: I'm going to Brazil and I went to Brazil.
| | | 13 | “going to” yapısının kesinlik bildiren ikinci kullanımı going to ile it, you, I, vb. kullanımı
Neden? Sorusuna (Why.. . ?) cevap olarak mastar kullanımı (Why and When?) kullanımı
“Hava nasıl?” (What is the weather like?) sorusu
| | | 14 | Sıra zarflarının (first. then, next, after that, finally). ve Neden ve Ne zaman soru kelimelerinin
Teklif ve önerilerde bulunma
İyi hava ile ilgili aktiviteler (go for a walk, play tennis, gardening, vb.) | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- The THIRD edition New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars
2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 0 | 1 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|