|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SAK115B | Davranış Bilimleri | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikoloji konusunda teorik bilgi vermektir. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin sosyal ortamlardaki davranışın nedenleri ve sonuçlarını anlaması beklenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını belirleyebilirler. | 2 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | 3 | Ödev vermek suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkânı sunabilirler. | 4 | Toplumla ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilirler. | 5 | Elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayabilir ve ilişkilendirebilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal çevreyi anlama; kişileri algılama; benlik kavramı; tutumlar ve tutum değişikliği; ön yargı; sosyal etki; sevgi ve çekicilik; kişisel ilişkiler; yardım etme davranışı; saldırganlık. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Davranış düzlemi, statü, | | | 2 | Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri, | | | 3 | Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu, | | | 4 | Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri, | | | 5 | Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler, | | | 6 | Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları, | | | 7 | İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri, | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi | | | 10 | Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme, | | | 11 | İletişim, unsurları ve türleri, | | | 12 | Grup, yapısı, gruplardaki davranışları, | | | 13 | Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri. | | | 14 | Örgüt kültürü. | | | 15 | Örgütlerde rol davranışı, | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | BARLI, Önder, 2008, Davranış Bilimleri,Aktif Yayınevi
EROĞLU,Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın
KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem, Cemalcılar, Zeynep, 2015, Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|