BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAK115BDavranış BilimleriZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikoloji konusunda teorik bilgi vermektir. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin sosyal ortamlardaki davranışın nedenleri ve sonuçlarını anlaması beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Davranış bilimlerinin temel kavramlarını belirleyebilirler.
2Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilirler.
3Ödev vermek suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkânı sunabilirler.
4Toplumla ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilirler.
5Elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayabilir ve ilişkilendirebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal psikolojideki teori ve metotlar; sosyal çevreyi anlama; kişileri algılama; benlik kavramı; tutumlar ve tutum değişikliği; ön yargı; sosyal etki; sevgi ve çekicilik; kişisel ilişkiler; yardım etme davranışı; saldırganlık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Davranış düzlemi, statü,
2Sosyal etki, önemi, kaynağı ve sosyal etki türleri,
3Tutum, önemi, bileşenleri, işlevleri, tutumların yapısal özellikleri, oluşumu,
4Kişilik ve kişiliği belirleyen faktörleri,
5Algılama, algılama süreci ve algılamayı etkileyen faktörler,
6Öğrenme, işletmeler açısından önemi ve öğrenme kuramları,
7İkna, ikna süreci ve ikna teknikleri,
8Ara sınav
9Güdüleme, güdüleme süreci, teorileri ve yönetilmesi
10Stres, stres faktörleri ve sonuçları ve stres yönetme,
11İletişim, unsurları ve türleri,
12Grup, yapısı, gruplardaki davranışları,
13Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri.
14Örgüt kültürü.
15Örgütlerde rol davranışı,
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BARLI, Önder, 2008, Davranış Bilimleri,Aktif Yayınevi EROĞLU,Feyzullah, 2000, Davranış Bilimleri, Beta Basım Yayın KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem, Cemalcılar, Zeynep, 2015, Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek