Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL105 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İngilizce ve ilgili kavramlar, Temel dil bilgisi yapılarını öğrenme ve kullanma. Yazılı ve sözlü olarak başlangıç seviyesinde iletişim kurma ve bunun için gereken kelime dağarcığının oluşturulması. Konuşulan yabancı dili anlamaya çalışma. Hedef yabancı dilde temel seviyede kendini ifade edebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muhammed ATMACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme | 2 | Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme | 3 | Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme. | 4 | Temel konularda diyaloglar oluşturabilme. | 5 | Yeni kelimeler öğrenebilme. | 6 | Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme. | 7 | İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İngilizce ve ilgili kavramlar, Temel dil bilgisi yapılarını öğrenme ve kullanma. Yazılı ve sözlü olarak başlangıç seviyesinde iletişim kurma ve bunun için gereken kelime dağarcığının oluşturulması. Konuşulan yabancı dili anlamaya çalışma. Hedef yabancı dilde temel seviyede kendini ifade edebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zamirler | | | 2 | Emir Cümleleri
İngilizce Cümlelerde Öğe Dizilişi | | | 3 | To be - olmak | | | 4 | There is / There are Have got / Has Got | | | 5 | simler
Sayılabilen / Sayılamayan Tekil ve Çoğul | | | 6 | Nicelik sıfatları
Some / any / much / many / little / a litlle / few / a few | | | 7 | Nicelik Sıfatları
Lots of / a lot of / several / a bit / how many? / how much? | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Geniş Zaman | | | 10 | Geniş Zaman Sıklık Zarfları | | | 11 | Şimdiki Zaman | | | 12 | Geniş zaman ve Şimdiki Zaman’ın karşılaştırılmalı incelenmesi | | | 13 | Geçmiş zaman To be - olmak | | | 14 | Geçmiş zaman To do - yapmak | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ6 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ7 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|