Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HBS119B | Yönetici Asistanlığı | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye, sekreterlik mesleğini genel hatlarıyla tanıyabilme, sekreterlik türlerini,
görev ve sorumluluklarını öğrenebilme, sekreterin taşıması gereken özellikleri bilme,
sekreterin mesleki niteliklerini kavrayabilme, genel olarak sekreterin görevlerini
bilme, büro hostesliği, nezaket ve görgü kurallarını kavrama ve uygulama yeteneği kazandırma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sekreterlik türleri ve özelliklerini bilir. | 2 | Sekreterin görev ve sorumluluklarını bilir. | 3 | Sekreterin kişisel ve mesleki özelliklerini bilir. | 4 | Bürolarda randevuları düzenleyebilir. | 5 | İş gezilerini ve toplantıları organize edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- Sekreterlik türleri ve özelliklerin bilir.
- Sekreterin görev ve sorumluluklarını bilir
- Sekreterin kişisel ve mesleki özelliklerini bilir.
- Bürolarda randevuları düzenleyebilir.
- İş gezilerini ve toplantıları organize edebilir.
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetsel faaliyetler ile ilgili genel kavramlar
- Yönetimin tanımı
- Büro yönetimi
- Klasik yönetim
- Neo-klasik yönetim
- Modern yönetim
- Yönetim fonsiyonları
- Sekreterlik kavramı ve türleri | | | 2 | Türkiye’de ve Dünyada sekreterlik eğitimi ve karşılaşılan sorunlar
- Orta öğretim programları
- Yükseköğretim programları
- Dünyada sekreterlik programları
- Sekreterlik eğitiminde karşılaşılan sorunlar | | | 3 | Yönetici asistanın özellikleri ve becerileri
- Temsil, ikna becerisi
- Karar verme, çözme becerisi
- Iletişim, insiyatif, risk alma becerisi
- Yönetici asistanının kişisel özellikleri
- Yönetici asistanının karakter özellikleri | | | 4 | Yönetici asistanı ve iletişim
- İletişimin tanımı
- Iletişimin süreci
- Iletişimin sınıflandırılması | | | 5 | Yönetici asistanı beden dili
- Sözsüz iletişim
- Jest ve mimikler
- Sözlü iletişim
- Konuşma da ses tonu ve etkileme yöntemleri
- Iyi bir dinleyicinin özellikleri | | | 6 | Yönetici asistanının yazılı iletişim beceris
- Yazılı ve sözlü iletişim arasındaki fark
- Yazılı ve sözlü iletişimin özellikleri
- Yazışma türleri
- Raporlar ve hazırlama yöntemleri | | | 7 | Yönetici asistanında görgü ve protokol kuralları
- Görgü kurallalrı
- Protokol kuralları
- Telefon konuşma yöntem ve teknikleri | | | 8 | Yönetici asistanın toplantı yönetimi
- Toplantı öncesi, toplantı sırası ve sonrasında yapılması gerekenler
- Iş gezilerinin düzenlenmesi
- Randevu hazırlama | | | 9 | Yöneti asistanı evrak yönetimi
- Evrak kayıt işletleri
- Dosyalama sistemleri
- Arşivleme sistemleri | | | 10 | Yönetici asistanı imaj
- İmaj kavramı
- Kişisel imaj
- Imajın kurumsal temsili
- Etkili imaj kazanma | | | 11 | Yönetici asistanı zaman yönetimi
- Zaman kaybına neden olan faktörler
- Zamanı etkin kullanma yöntemleri
- Çalışma zamanı planlanması | | | 12 | Kriz ve stress yönetimi
- Kriz yönetimi
- Kriz çeşitleri
- Kriz süreci
- Stress yönetimi
- Kişilik tipleri
- Stress belirtileri
- Stresle başa çıkma yolları | | | 13 | Mobbing
- Mobbing kavramı
- Tarihsel gelişimi
- Mobbing dereceleri
- Ortaya çıkış nedenleri
- Başa çıkma yöntemleri | | | 14 | Bürolarda iş sağlığı ve ergonomi
- Bürolarda meslek hastalıkları
- Iş kazaları
- Büroların tasarımı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yönetici Asistanlığı, Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Öğr. Gör. Uz. Pınar COŞAN ERKAL |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|