Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SHK203B2 | Ekip Kaynak Yönetimi | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
profesyonel bir uçuş ekibinin etkin bir üyesi olarak işlev görmek için gerekli bilgilerin, CRM eğitim programlarının gelişiminin ve mürettebat hatalarına karşı alınacak önlemlerin ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Yunus YÜCEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekip kaynak yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlar. | 2 | Ekip kaynak yönetimi uygulamalarının tarihsel gelişimini açıklar | 3 | Havacılıkta stres yönetimine ilişkin uygulamaları sınıflandırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
ekip kaynak yönetimi ilkeleri ve tarihi, havacılıkta karar verme, havacılıkta ekip çalışması, havacılıkta takım çalışması ve liderlik, otomasyon ve insan üzerindeki etkileri, havacılıkta stres yönetimi, havacılıkta tehditler ve hata yönetimi, havacılıkta izleme, CRM Eğitiminin önemi, CRM eğitiminin uygulanmasının önemi: uçak kazaları ve vakaları, EASA politikalarının gelişimi, evrimi ve mevcut durumu, EASA politikalarının CRM eğitimiyle ilişkisi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekip kaynak yönetimi ilkeleri ve tarihi | | | 2 | Havacılıkta karar verme | | | 3 | Havacılıkta ekip çalışması | | | 4 | Havacılıkta takım çalışması ve liderlik | | | 5 | Otomasyon ve insan üzerindeki etkileri | | | 6 | Havacılıkta stres yönetimi | | | 7 | Havacılıkta tehditler ve hata yönetimi | | | 8 | VİZE | | | 9 | Havacılıkta tehditler ve hata yönetimi | | | 10 | Havacılıkta izleme | | | 11 | CRM Eğitiminin önemi | | | 12 | CRM eğitiminin uygulanmasının önemi: uçak kazaları ve vakaları - I | | | 13 | CRM eğitiminin uygulanmasının önemi: uçak kazaları ve vakaları - II | | | 14 | EASA politikalarının gelişimi, evrimi ve mevcut durumu | | | 15 | EASA politikalarının gelişimi, evrimi ve mevcut durumu | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Başdemir, M. M (2022). Tüm Havacılar İçin Ekip Kaynak Yönetimi, Beta Basım Yayım. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 8 | 2 | 16 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|