Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FK107B2 | Görme Felsefesi | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Görmenin, nesneler dünyasıyla bakma yoluyla kurulan bir ilişki olduğunu kavratarak fotoğraf ve video aracılığıyla gerçekleşen görmeye felsefi bir dayanak oluşturmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Savaş KESKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görmenin felsefi boyutlarının bilgisi ve yorumsama kabiliyeti. | 2 | Nesneler ile kompozisyon ilişkisi kurarken özgün bir felsefi anlam yükleme gücü. | 3 | Görmenin sıradanlaşmasına karşı, tüm kurgusal ve kurgusal olmayan nesnel yapılar içerisinde anlamı keşfetme ya da üretme yetenekleri. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Başkaca husus bulunmamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, bakma, görme ve araçsal davranışlar üzerine üretilen felsefi argümanları, çağdaş görme prensipleriyle harmanlayan bir içerik dizgesine sahiptir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefenin tarihsel ve teorik dayanakları çerçevesinde kavramsal tartışmalar. | | | 2 | Görmenin optik, sosyolojik, psikolojik ve felsefik arka planı. | | | 3 | Araçsal eylemliliğin ve araçsal görmenin felsefi anlamlılığı. | | | 4 | Görmenin dolaylanması ve nesnel eylemlilik olarak görme | | | 5 | Görme, görü, iç görü, dış görü, öz görü, uz görü, bakış açıları, imgelem kavramlarının ilişkisi. | | | 6 | Tanıklık olarak görmeden, nesneler sisteminde bir yaratı ve kurgu olarak inşacı görmeye. | | | 7 | Görüş aşanları, kör noktalar, ideolojik görme, tarihin bilinci ve bilinç dışı olarak görme ve paralaks etkisi. | | | 8 | Vize Sınavları | | | 9 | Görüntüsel Gösterge, Belirtisel Gösterge, Simge, Anlamlama ve Görmenin Duyusallığı ile meta-duyusallığı. | | | 10 | İzlenim, görünüş, görme estetiği, trans-estetik ve Instagramizm. | | | 11 | Dikkat endüstrileri ve görmenin hiyerarşisi. | | | 12 | Görgül pratiğin gelişimi ve çöküşü, yapay zekanın görme gücü ve görmenin sonu | | | 13 | Yapay zeka destekli görme, görüntünün sofistike boyutu, görmenin çağdaşlığı ve çağ dışılığı. | | | 14 | Gözetim ve denetim biçimi olarak görme sistemleri. | | | 15 | Gösterilensiz gösterenler ve gösterensiz gösterilenler. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Keskin, S., Uzun, İ. & Birlik, İ. (2023). Imago ex Machina: İletişimden Sanata Görüntünün Araçsallaşması Üzerine Notlar. Literatürk Academia. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Staj gerektirmez. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|