BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FK107B2Görme FelsefesiZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Görmenin, nesneler dünyasıyla bakma yoluyla kurulan bir ilişki olduğunu kavratarak fotoğraf ve video aracılığıyla gerçekleşen görmeye felsefi bir dayanak oluşturmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Savaş KESKİN
Öğrenme Çıktıları
1Görmenin felsefi boyutlarının bilgisi ve yorumsama kabiliyeti.
2Nesneler ile kompozisyon ilişkisi kurarken özgün bir felsefi anlam yükleme gücü.
3Görmenin sıradanlaşmasına karşı, tüm kurgusal ve kurgusal olmayan nesnel yapılar içerisinde anlamı keşfetme ya da üretme yetenekleri.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşul bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Başkaca husus bulunmamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, bakma, görme ve araçsal davranışlar üzerine üretilen felsefi argümanları, çağdaş görme prensipleriyle harmanlayan bir içerik dizgesine sahiptir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefenin tarihsel ve teorik dayanakları çerçevesinde kavramsal tartışmalar.
2Görmenin optik, sosyolojik, psikolojik ve felsefik arka planı.
3Araçsal eylemliliğin ve araçsal görmenin felsefi anlamlılığı.
4Görmenin dolaylanması ve nesnel eylemlilik olarak görme
5Görme, görü, iç görü, dış görü, öz görü, uz görü, bakış açıları, imgelem kavramlarının ilişkisi.
6Tanıklık olarak görmeden, nesneler sisteminde bir yaratı ve kurgu olarak inşacı görmeye.
7Görüş aşanları, kör noktalar, ideolojik görme, tarihin bilinci ve bilinç dışı olarak görme ve paralaks etkisi.
8Vize Sınavları
9Görüntüsel Gösterge, Belirtisel Gösterge, Simge, Anlamlama ve Görmenin Duyusallığı ile meta-duyusallığı.
10İzlenim, görünüş, görme estetiği, trans-estetik ve Instagramizm.
11Dikkat endüstrileri ve görmenin hiyerarşisi.
12Görgül pratiğin gelişimi ve çöküşü, yapay zekanın görme gücü ve görmenin sonu
13Yapay zeka destekli görme, görüntünün sofistike boyutu, görmenin çağdaşlığı ve çağ dışılığı.
14Gözetim ve denetim biçimi olarak görme sistemleri.
15Gösterilensiz gösterenler ve gösterensiz gösterilenler.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keskin, S., Uzun, İ. & Birlik, İ. (2023). Imago ex Machina: İletişimden Sanata Görüntünün Araçsallaşması Üzerine Notlar. Literatürk Academia.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Staj gerektirmez.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım12828
Tartışma11414
Soru-Yanıt11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123441345344
ÖÇ243411224452
ÖÇ334554524221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek