|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MKT115B | Mekatroniğin Temelleri | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin Mekatronik disiplinini ve bileşenlerini kavrayarak temel konulara hakim olmasını sağlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Erdal İĞMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mekatronik sistemleri analiz edebilme | 2 | Mekatron'un uygulama alanılarını takip edebilme | 3 | Mekatron'un yararlandığı bilimsel temelleri kavrayabilme | 4 | Mekatron sektöründe sektörel uygulamalarını takip edebilme | 5 | Mekatronik tasarım felsefesini kullanabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Mekatronik sistemleri analiz edebilme, Mekatroniğin uygulama alanlarını takip edebilme,
Mekatroniğin yararlandığı bilimsel temelleri kavrayabilme,
Mekatroniğin sektörel uygulamalarını takip edebilme,
Mekatronik tasarım felsefesini kullanabilme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mekatronik Sistemler | Mekatronik sistemler ile ilgili uygulamalar | Yok | 2 | Mekatronik Sistemler | Mekatronik sistemler ile ilgili uygulamalar | Yok | 3 | Birimler ve Ölçme (Uzunluk,Ağırlık,Alan,Hacim vs.) | Uzunluk,ağırlık,alan,hacim vb. ile ilgili uygulamalar | Yok | 4 | Birimler ve Ölçme (Uzunluk,Ağırlık,Alan,Hacim vs.) | Uzunluk,ağırlık,alan,hacim vb. ile ilgili uygulamalar | Yok | 5 | Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.) | Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalar | Yok | 6 | Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.) | Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalar | Yok | 7 | Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.) | Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalar | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Temel Elektronik (Direnç, Kondansatör, Bobin vs. | Temel Elektronik konuları ile ilgili uygulamalar | Yok | 10 | Temel Elektronik (Direnç, Kondansatör, Bobin vs. | Temel Elektronik konuları ile ilgili uygulamalar | Yok | 11 | Motorlar (DC, Servo, Step vs.) | Motor uygulamaları (DC, Servo, Step vs.) | Yok | 12 | Motorlar (DC, Servo, Step vs.) | Motor uygulamaları (DC, Servo, Step vs.) | Yok | 13 | Sensörler (Kapasitif, Endüktif, Optik vs.) | Sensör uygulamaları (Kapasitif, Endüktif, Optik vs.) | Yok | 14 | Hidrolik ve Pnömatik Sistemler | Hidrolik ve pnömatik sistem uygulamaları | Yok | 15 | Hidrolik ve Pnömatik Sistemler | Hidrolik ve pnömatik sistem uygulamaları | Yok | 16 | Final sınavı | Yok | Yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Ders Notları, 2. Bishop R., 2002, The Mechatronics Handbook, CRC Press, New York, 3. Fraden J., 2004, Handbook of Modern Sensors, AIP Press , Springer, Berlin, Heidelberg | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|