BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MKT115BMekatroniğin TemelleriZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin Mekatronik disiplinini ve bileşenlerini kavrayarak temel konulara hakim olmasını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Erdal İĞMAN
Öğrenme Çıktıları
1 Mekatronik sistemleri analiz edebilme
2Mekatron'un uygulama alanılarını takip edebilme
3Mekatron'un yararlandığı bilimsel temelleri kavrayabilme
4 Mekatron sektöründe sektörel uygulamalarını takip edebilme
5Mekatronik tasarım felsefesini kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mekatronik sistemleri analiz edebilme, Mekatroniğin uygulama alanlarını takip edebilme, Mekatroniğin yararlandığı bilimsel temelleri kavrayabilme, Mekatroniğin sektörel uygulamalarını takip edebilme, Mekatronik tasarım felsefesini kullanabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mekatronik SistemlerMekatronik sistemler ile ilgili uygulamalarYok
2Mekatronik SistemlerMekatronik sistemler ile ilgili uygulamalarYok
3Birimler ve Ölçme (Uzunluk,Ağırlık,Alan,Hacim vs.)Uzunluk,ağırlık,alan,hacim vb. ile ilgili uygulamalarYok
4Birimler ve Ölçme (Uzunluk,Ağırlık,Alan,Hacim vs.)Uzunluk,ağırlık,alan,hacim vb. ile ilgili uygulamalarYok
5Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.)Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalarYok
6Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.)Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalarYok
7Temel Fizik (Kuvvet, Hareket, İş, Enerji vs.)Temel Fizik konuları ile ilgili uygulamalarYok
8Ara SınavYokYok
9Temel Elektronik (Direnç, Kondansatör, Bobin vs.Temel Elektronik konuları ile ilgili uygulamalarYok
10Temel Elektronik (Direnç, Kondansatör, Bobin vs.Temel Elektronik konuları ile ilgili uygulamalarYok
11Motorlar (DC, Servo, Step vs.)Motor uygulamaları (DC, Servo, Step vs.)Yok
12Motorlar (DC, Servo, Step vs.)Motor uygulamaları (DC, Servo, Step vs.)Yok
13Sensörler (Kapasitif, Endüktif, Optik vs.)Sensör uygulamaları (Kapasitif, Endüktif, Optik vs.)Yok
14Hidrolik ve Pnömatik SistemlerHidrolik ve pnömatik sistem uygulamalarıYok
15Hidrolik ve Pnömatik SistemlerHidrolik ve pnömatik sistem uygulamalarıYok
16Final sınavıYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ders Notları, 2. Bishop R., 2002, The Mechatronics Handbook, CRC Press, New York, 3. Fraden J., 2004, Handbook of Modern Sensors, AIP Press , Springer, Berlin, Heidelberg
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1442431114142
ÖÇ2442431114142
ÖÇ3442431114142
ÖÇ4442431114142
ÖÇ5442431114142
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek