Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | POS107B | Posta Hizmetleri Tarihi ve Organizasyonu | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere posta ve haberleşme tarihini, mesleklerinin tarihi gelişimini ve PTT organizasyon yapısını anlatmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Faruk SEZER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Haberleşme tarihinin kökenini öğrenir. | 2 | Yaptıkları işin tarihsel gelişimini bilir. | 3 | Ulaştırma ve haberleşmenin gelişimini ve bu kavramların önemini kavrar. | 4 | Posta, Telgraf ve Telefon’un gelişimi öğrenir. | 5 | PTT’de yapılan işleri öğrenir. | 6 | PTT organizasyon yapısını öğrenir. | 7 | PTT'nin günümüzdeki yapısını öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste ilk çağlarda, Türk Tarihinde, Osmanlı Devleti Döneminde ve Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Posta ve Posta Hizmetleri ile ilgili kavramların tarihi işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlk çağlarda posta ve haberleşme. | | | 2 | İlk çağlarda posta ve haberleşme. | | | 3 | Türk tarihinde posta ve haberleşme. | | | 4 | Türk tarihinde posta ve haberleşme. | | | 5 | İslam tarihinde posta ve haberleşme. | | | 6 | İslam tarihinde posta ve haberleşme. | | | 7 | Ara sınava hazırlık ve genel tekrar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Osmanlı Devletinde ulaşım ve haberleşme. | | | 10 | Osmanlı Devletinde posta örgütünün kurulması, modern posta örgütünün temelinin atılması. | | | 11 | Osmanlı Devletinde posta örgütünün kurulması, modern posta örgütünün temelinin atılması. | | | 12 | Cumhuriyet Dönemi posta, telgraf ve telefon gelişimi. | | | 13 | Cumhuriyet Dönemi posta, telgraf ve telefon gelişimi. | | | 14 | Günümüz PTT’si ve PTT işyerlerinde verilen hizmetler. | | | 15 | Günümüz PTT’si ve PTT işyerlerinde verilen hizmetler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
PTT Genel Müdürlüğü (2007) Geçmişten Günümüze Posta, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|